ق‌س‌د: ۲ داعشی از جمله یک سرکرده تبهکاران کشته شدند

در عملیات یگان‌های ضد تروریسم وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) در منطقه غرب دیرالزور، ۲ تبهکار داعشی که یکی از آنها سرکرده تبهکاران بود به هلاکت رسیدند و یک تبهکار نیز اسیر شد.

عملیات علیه داعش

بر اساس بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د)، یگان‌های ضد تروریسم (ی‌ا‌ت) وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک، عملیات موثری را علیه هسته‌های تروریستی داعش در منطقه انجام دادند. گفته شد در این عملیات ۲ نفر از اعضای تبهکاران داعش که یکی از آنها سرکرده تبهکاران بود کشته شدند و یک تبهکار دیگر نیز به اسارت درآمد.

گفته شد که تبهکاران داعش که به دنبال فرصتی از حمله گروه‌های مسلح وابسته به دولت دمشق با هدف منحرف کردن نیروهای نظامی با قتل‌عام و حمله به مردم در کانتون دیرالزور بودند، با مهاجمان تماس گرفتند و به شیوه‌ای هماهنگ شده و سلول‌های خود را فعال کردند. در این بیانیه آمده است: «به این ترتیب آنها تلاش می‌کنند تا حملات تروریستی انجام دهند و آرامش و امنیت منطقه را برهم بزنند.»

در این بیانیه با بیان اینکه این عملیات با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی در روستای «سویدان الجزیر» واقع در حاشیه رود فرات انجام شد، گفت: «یگان‌های ی‌ات، هسته‌های داعش را محاصره کردند و خواستار تسلیم شدند. تروریست‌ها با گشودن آتش به سوی نیروهای ی‌ا‌ت پاسخ دادند. در جریان درگیری دو تبهکار داعش از جمله سرکرده تبهکاران خنثی و یک تبهکار اسیر شد.»

همچنین خاطرنشان شد: «در این عملیات یک دستگاه تلفن همراه، یک قبضه کلت کمری، یک قبضه اسلحه کلاشینکف مارک K47 و تعدادی مدارک شخصی کشف و ضبط شد. ق‌س‌د اعلام کرد که به عزم خود برای تضمین امنیت در منطقه ادامه خواهد داد.»