ق‌س‌د شهادت فرمانده رونی وَلات را اعلام کرد

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) اعلام داشت که مبارز آنان؛ رونی ولات در یک حمله تروریستی بزدلانه در شرق دیرالزور به شهادت رسید.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) در بیانیه‌ای مشخصات یکی از فرماندهان شهید خود به نام رونی ولات را اعلام کرد.

مشروح بیانیه ق‌س‌د به شرح زیر است:

« فرماندهی کل نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) با افتخار و باور به موفقیت آرمان خود، شهادت یکی از اعضای شورای نظامی و یکی از اعضای فرماندهی شورای نظامی دیرالزور، فرمانده رونی ولات/ شِروان حسن را اعلام کرد. رونی ولات در پی یک حمله تروریستی بزدلانه در شرق دیرالزور و هنگامی که مشغول انجام وظایف اخلاقی و ملی خود بود، به شهادت رسید.

به این مناسبت فرماندهی کل ق‌س‌د به تمام مبارزان، خلق شمال و شرق سوریه و خانواده این شهید تسلیت گفت.

شهید رونی عاشق خاک وطن بود و زندگیش را فدای آن نمود. در طول سالیان مبارزاتش فداکاری‌های قاطعانه‌ی زیادی به‌ویژه در برابر سازمان تروریستی داعش و دولت اشغالگر ترکیه و مزدورانش انجام داد. یکی از مبارزانی بود که در سالیان طولانی جنگ در خط مقدم نبرد علیه سازمان تروریستی داعش در گره‌سپی، منبج، رقه و طبقا حضور داشت. در دیرالزور نیز شهید رونی فرماندهی نبرد آزادسازی هجین از دست داعش را برعهده داشت و تا زمان شهادت به مبارزه ادامه داد.

رفیق ما رونی یکی از فرماندهان نخستین تاسیس نیروهای دفاع از خود در شمال و شرق سوریه بود و بر آموزش نظامی مبارزان و پروسه سازماندهی این نیروها نظارت داشت.

تاریخ شهید رونی پر از فداکاری است. او به خاطر شجاعت، دانش و ابتکار خود در عرصه‌های جنگ و مقاومت شناخته شده بود و نیز به‌دلیل تقویت روحیات برادری و خواهری مابین خلق‌ها و شکست‌دادن فتنه‌ای که برخی از احزاب در دیرالزور سعی در ایجاد آن داشتند، شهرت داشت. او با صفات متواضعانه خود در قلب همه جای گرفت. با پیر و جوان منطقه صمیمی بود. حل همه مشکلات را به عهده خود گرفت.

در آخرین عملیات «تقویت امنیت» که توسط نیروهای ما راه اندازی شد، رفیق ما رونی تلاش‌های بسیاری را برای آشتی انجام داد و اتحاد شیوخ و بزرگان قبایل در منطقه را تقویت کرد. یکی از فرماندهان اولیه‌ای بود که علیه فتنه ایستاد. او علیه اقدامات تبهکاران مخالف که در تلاش بودند تا خلق‌های منطقه را به جنگ بکشانند، ایستادگی کرد و آن را به شکست کشانید.

شهید رونی پس از شکست داعش در دیرالزور نقش مهمی ایفا نمود و در بازسازی منطقه، تاسیس موسسات نظامی و اداری و ارتباطات خوبش با مردم منطقه نقش برجسته‌ای داشت و همین موجب شد تا از جانب نیروهای مخالف هدف قرار گیرد.

رفقای شهید رونی و پیش از همه فرماندهان دیرالزور که از نزدیک با خصائص پاک وی آشنا بودند، از تخصص و تجارب نظامی و اجتماعی وی بسیار بهره‌مند شدند و تحت تاثیر او قرار داشتند و مسیر وی را در دیرالزور و تمام منطقه روژآوا ادامه خواهند داد.

بر این اساس ما همزمان که به خانواده و همرزمان وی و خلقمان تسلیت می‌گوییم، اعلام می‌داریم که به اهداف شهدایمان وفادار هستیم و پیمان می‌دهیم که از تروریستانی که مرتکب این جنایت شدند انتقام گرفته و آنان را به مجازاتشان برسانیم.

مشخصات همرزم شهیدمان به شرح زیر است:

اسم سازمانی: رونی وَلات

نام و نام خانوادگی: شِروان حسن

نام پدر: حسن

نام مادر: هدیه

مکان و زمان تولد: قامشلو / ۱۹۷۹

مکان و زمان شهادت: دیرالزور – ۵ دسامبر ۲۰۲۳»