قتل وحشیانه‌ی یک زن در عین عیسی خشم عمومی را برانگیخت

قتل وحشیانه یک زن در شهر عین عیسی خشم عمومی را به ویژه در میان زنان برانگیخته است که تاکید کرده‌اند، این کار به دلیل انباشته شدن ذهنیت مردسالاری است.

زنان شهرک عین عیسی در محکومیت این جنایت بیانیه‌ای صادر کردند که توسط هدله حاجی مسلم در حضور ده‌ها زن قرائت شد.

در ابتدای بیانیه این جنایت علیه شهروند “آلا مصطفی طاهر” محکوم شد و توضیح داده شده که این جنایت ادامه‌ی انباشت ذهنیت مردسالارانه است که مدام می‌خواهد خود را به جامعه و زنان تحمیل کند.

زنان تاکید کردند: “به انقلاب خود ادامه می‌دهند تا تغییرات مورد انتظار در چارچوب انقلاب زنان حاصل شود”، همچنین خواستار یافتن عاملان و مجازات شدید آنان شدند.

در همین راستا، سازمان سارا برای مبارزه با خشونت علیه زنان در شهر عین عیسی و شهر قامشلو با صدور بیانیه‌ای قتل “آلا مصطفی طاهر” (۲۳ ساله) را محکوم کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: “زمان توقف جنایت قتل زنان، بالا بردن مسئولیت اجتماعی برای مهار این پدیده، فرا رسیده است؛ زیرا برابری اجتماعی را برهم می‌زند”، تاکید کرده: “زنان تمام تلاش خود را می‌کنند تا این پدیده را ریشه کن کنند”.

همچنین سازمان سارا از مسئولان مربوطه خواست تا جزئیات جنایت را فاش کنند و برای ریشه کنی خشونت و تبعیض علیه زنان، اشد مجازات را برای مرتکبین اعمال کنند.

بر اساس این بیانیه، عصر پنجشنبه گذشته (۱۱ می)، اهالی محله‌ی جنوبی شهرک عین عیسی، جسد یک زن ۲۰ ساله و مادر دو فرزند را در خانه‌اش پیدا کردند، بر پیکرش جای چند چاقو دیده می‌شد و سرش را از بدنش جدا کرده بودند.

جزئیات جنایت همچنان در دست بررسی مسئولین مربوطه است.