تصویر

قتل زنان روزنامه‌نگار در شهبا با انجام یک راهپیمایی محکوم شد

جنبش زنان در کانتون عفرین و شهبا طی یک راهپیمایی توده‌ای، حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه روزنامه‌نگاران را محکوم کرد.

محکوم کردن حملات علیه مطبوعات و رسانه آزاد

جنبش زنان در کانتون عفرین و شهبا با مشارکت صدها نفر از زنان مناطق عفرین، شهبا، اعضای کنگره استار، زنان عضو نهادهای خودمدیریتی دمکراتیک و شهروندان با سردادن شعار ‌«شما نمی‌توانید حقیقت را تاریک کنید، نه به خیانت و نه به هدف گرفتن زنان» راهپیمایی توده‌ای انجام دادند.

راهپیمایان در شهرک احداس شهبا گردهم آمدند و پلاکارتی با عنوان ‌«هدف گرفتن زنان روزنامه‌نگار، ترس دشمن را نشان می‌دهد»، ‌«نه به خیانت، نه به ترور دولت ترکیه» را برافراشتند. راهپیمایان تا پارک ۴ آوریل راهپیمایی کردند.

سپس عضو کنگره استار کانتون عفرین و شهبا،‌ رِحان علو سخنرانی کرد و گفت‌: ‌‌«ما در شخص هر دو زن به قتل رسیده،‌ یاد تمام شهدا را گرامی می‌داریم. ما در اینجا قول مقاومت خود را دوباره بیان می‌کنیم و قول می‌دهیم که انتقام شهدا را بگیریم. همچنین خانواده بارزانی اولین بار نیست که خیانت می‌کند. خیانت در خون آن‌ها است. ما حملات دولت ترکیه و خیانت خانواده بارزانی را محکوم می‌کنیم. هرگز با حملات علیه روزنامه‌نگاران، نمی‌توانند صدای حقیقت را ساکت کنند.‌»

ریاست مشترک شورای اقتصاد و کشاورزی، زلیخا بکر نیز سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«ما یاد تمام شهدای خود را گرامی می‌داریم و در مقابل آنان تعظیم می‌نماییم. ما حملات دولت ترکیه را محکوم می‌کنیم. همچنین خیانت حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک‌) و خانواده بارزانی وهمدستی‌شان با دولت ترکیه را بشدت محکوم می‌کنیم. دلیل این حملات نیز ترس از آزادی زنان است. با حملات علیه زنان روزنامه‌نگار،‌ نمی‌توانند اراده زن آزاد را شکست دهند.

زلیخا بکر در پایان سخنان خود گفت‌: ‌«هرگز نمی‌توانند اراده زنان شکست دهند و باید از اشغالگری حسابخواهی شود.»