راهپیمایی در دیرالزور برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شد

جنبش جوانان انقلابی سوریه و اتحادیه زنان جوان برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دیرالزور راهپیمایی کردند.

جنبش جوانان انقلابی سوریه و اتحادیه زنان جوان برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راهپیمایی کردند و ده‌ها نفر از ساکنان روستای دیرالزور غربی و اعضای سازمان‌های مدنی از شرکت کنندگان این راهپیمایی بودند.

راهپیمایی از دروازه شهرک سعوه آغاز شد و تا چهارراه این شهرک ادامه یافت و شرکت کنندگان تصاویری از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دست داشتند، همچنین بنرها‌ با شعار “آزادی پیروز خواهد شد” برافراشته شدند و شعارهایی همچون “بێ سەرۆک ژیان نابێ” و “توطئەی بین‌المللی نابود باد”، سر دادند.

زمان رسیدن به چهارراه، شرکت کنندگان برای ادای احترام به شهدا یک دقیقه سکوت کردند، سپس حسن محمود، عضو جنبش جوانان انقلابی سوریه در دیرالزور، گفت: “از طرف جنبش جوانان انقلابی سوریه و اتحادیه زنان جوان می‌گوییم که اراده‌ی خلق قوی‌تر ازشوراکانی زندان امرالی است”.

وی تاکید کرد که جوانان با اندیشه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تربیت شدند و به انزوای و اشغال پایان خواهند داد.

همچنین فتحی عتیش، رئیس مشترک مجلس مدنی دیرالزور گفت: “ما از تمام جهان می‌خواهیم آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان را تامین کنند، زیرا با اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان خلق‌ها آزاد شده‌اند و زنان به حقوق خود دست یافته‌اند”.

همچنین از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر خواست تا برای محاکمه ترکیه و تلاش برای پایان دادن به انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان موضع بگیرند.

وی همچنین از ساکنان شمال و شرق سوریه خواست تا حول پروژه اداره‌ی خودمدیریتی گرد هم آیند و از آن برای شکست توطئه‌های دولت اشغال‌گر ترکیه حمایت کنند. همچنین از مهاجران سوریه‌ای که ششناسنامەی ترکیه‌ای دریافت کرده‌اند، خواست در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ۱۴ می به حزب عدالت و توسعه و اردوغان رای ندهند.