تصویر

راهپیمایی در قامشلو علیه انزوای امرالی برگزار شد

سازمان کنگره استار کانتون جزیر راهپیمایی گسترده‌ای را به عنوان بخشی از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار کرد.

سازمان کنگره استار کانتون جزیر راهپیمایی گسترده‌ای را به عنوان بخشی از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار کرد. در این راهپیمایی پرچم‌هایی که عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بر روی آنها بود، کنگره استار به اهتزاز درآمد، همچنین بنرهای با مضمون «در روشنایی روز ملاقات خواهیم کرد» و «آزادی رهبر آپو، راه حل سیاسی مسئله کورد» حمل شد. در این راهپیمایی، اعضا و مدیران کنگره استار کانتون جزیر، اتحادیه زنان جوان کانتون جزیر، اعضا و مدیران نهادهای اداره خودمدیریتی و زنان از تمامی شهرها و شهرستان‌های کانتون، جای خود را گرفتند.

راهپیمایی از میدان عثمان صبری شهر قامشلو آغاز شد و تا میدان شهید روبار قامشلو ادامه یافت. راهپيمايان در میدان شهيد روبار قامشلو تجمع كردند.

شیراز حمو از اعضای هماهنگی کنگره استار شهر قامشلو در این تجمع سخنرانی کرد. شیراز حمو به توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه کرد و در سخنانی از شهدایی که در خنثی کردن این توطئه نقش داشتند یاد کرد. شیراز حمو انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کرد و از سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه خواست: «باید به وظایف خود عمل کنید.»

سارا حسن از اعضای اتحادیه زنان جوان نیز اعلام کرد که زنان جوان تا تحقق آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزه و مقاومت خود ادامه خواهند داد.

این تجمع با شعارهای «زنده باد رهبر آپو»، «با جان و خون با شما هستیم ای رهبر»، «بدون رهبری زندگی ممکن نیست»، «مرگ بر اردوغان»، «قاتل اردوغان» و «تروریست اردوغان» پایان یافت.»