راهپیمایی حمایت از نیروهای سوریه دموکراتیک در منبج: از شهر خود دفاع خواهیم کرد

در منبج راهپیمایی در حمایت از نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) که در برابر حملات دولت ترکیه ایستاده است، برگزار شد و اعلام شد: "ما با نیروهای نظامی خود از شهر خود دفاع خواهیم کرد و راه شهدای خود را دنبال خواهیم نمود".

برای حمایت از نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د)، نیروهای شورای نظامی منبج، مدافعان منبج، صدها تن از ساکنان منبج، اعضای اداره‌ی مدنی، شوراهای مدنی، احزاب سیاسی، اعضای شورای نظامی منبج، بزرگان و شیوخ قبایل و سازمان‌های جامعه مدنی راهپیمایی دسته جمعی ترتیب دادند. راهپیمایی از میدان میزان به سمت میدان دله آغاز شد.

خیر شیخو: ما از شهر خود محافظت خواهیم کرد

این راهپیمایی در میدان دله به تجمع تبدیل شد. در آن‌جا محمد خیر شیخو، رئیس مشترک شورای رهبری مدیریت مدنی دموکراتیک منبج، توطئه و حملات علیه شمال و شرق سوریه به ویژه منبج را محکوم کرد و گفت: "با توجه به حروف کلمه منبج، بیایید با هم همراه نیروهای نظامی خود از شهر دفاع کنیم، به شهدای خود قول می‌دهیم که راه آن‌ها را ادامه دهیم. با کمک مردم، این توطئه‌ها را شکست می‌دهیم و از دستاوردهایمان محافظت می‌کنیم. ما در مقابل حملات در یک سنگر هستیم".

درویش: ما توطئه را شکست دادیم

از سوی دیگر، شروان درویش، سخنگوی شورای نظامی منبج، از نقش مردم منبج و قبایل عرب در شکست حملات دولت اشغال‌گر ترکیه تقدیر کرد و گفت: "با مقاومت خلق، عشایر و مبارزان خود در تمام جبهه‌های جنگ، توطئه را شکست دادیم. ما مردم این قبایل و این کشور هستیم و هیچکس نمی‌تواند جلوی ما بایستد".

درویش از جوانانی که در کنار نیروهای شورای نظامی منبج ایستادند و در مقابل دشمن اسلحه به دست گرفتند، تشکر کرد.

درویش همچنین اعلام کرد، نیروهای مدافع شهر از شورای نظامی منبج، جیش السیور، جبهه الاکراد، لیوا الشمال الدموکراسی و شورای نظامی باب همگی در خط مقدم جنگ حضور دارند و درس‌های جدی به تبهکاران میدهند.

العسیدی: ما اراده قوی داریم

سخنگوی شورای ریش سفیدان منبج شیخ محمدصادق العیسدی سخنرانی کرد و گفت که مردم قبایل همیشه در کنار نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک و شورای نظامی منبج هستند. ساکنان و جوامع  به همراه مردم عشیره‌ها و پشتیبانی آن‌ها، حملات به منطقه را همراه با نیروهای (ق‌س‌د) شکست دادند.

العسیدی در ادامه گفت:"ما جوامع شمال و شرق سوریه صدها سال است که در عشق و صلح زندگی می‌کنیم. اردوغان و گروه‌های وابسته به او باید بدانند که ما در برابر پهبادها و جنگ ویژه مقاومت می‌کنیم. زیرا اراده قوی داریم".