راهپیمایی جوانان برای رهبر خلق کورد در شهبا

راهپیمایی برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد با پیشاهنگی جنبش جوانان انقلابی و اتحادیه زنان جوان و با شرکت جوانان عفرین، حلب و شهبا برگزار شد.

در شهبا، جنبش جوانان انقلابی و اتحادیه زنان جوان کانتون‌های عفرین و شهبا راهپیمایی گسترده‌ای را به عنوان بخشی از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار کردند.

در این راهپیمایی صدها جوان از کانتون‌های عفرین و شهبا و از حلب نیز شرکت کردند. راهپیمایان تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پرچم پ‌ک‌ک را در دست گرفتند.

راهپیمایی جوانان انقلابی و اتحادیه زنان جوان از منطقه فافین آغاز شد. وقتی به منطقه احداس رسیدند، اهالی منطقه نیز از راهپیمایی حمایت کردند و همچنین زمانی که راهپیمایان از روستایی به روستای دیگر عبور می‌کردند، مردم به راهپیمایی میپیوستند. راهپیمایی تا منطقه احرز ادامه یافت.

در آنجا یکی از اعضای جنبش جوانان انقلابی کانتون عفرین و شهبا خالد خالد سخنرانی کرد و گفت: «این انزوای تحمیلی، در شخص رهبر آپو بر تمام مردم ما اعمال می‌شود. ما جوانان رهبر آپو هستیم. ما همیشه برای رهبر آپو مبارزه خواهیم کرد. ما از همه دنیا می‌خواهیم برای رهبر آپو به میدان بیایند.»

یکی از اعضای اتحادیه زنان جوان، امینه حج عبدو نیز سخنرانی کرد و گفت: «بیش از ۲۵ سال است که رهبر آپو در زندان است و همیشه انزوا علیه او را شدیدتر می‌کنند. همچنین از ۳۰ مارس ۲۰۲۱ هیچ اطلاعاتی از رهبر آپو دریافت نشده است.ما نگران سلامتی رهبر آپو هستیم.ما همچنین سکوت CPT و تشکل‌های مردمی را محکوم می‌کنیم.»

همچنین یکی از جوانان اهل حلب، رشید محمد که در راهپیمایی شرکت کرده بود، تصریح کرد، جوانان همیشه برای رهبر عبدالله اوجالان در میدان خواهند بود و آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان آزادی همه مردم است.»

هِوا بکر، زن جوان اهل حلب نیز با بیان اینکه سال ۲۰۲۴ سال آزادی رهبر عبدالله اوجالان و سال صلح خواهد بود، گفت: «اسلحه و توپ و تانک دولت ترکیه اشغالگر نمی‌تواند اراده جوانان را شکست دهد. زیرا ما جوانان رهبر آپو هستیم. ما همیشه برای رهبر آپو در میدان خواهیم بود. راه حل مشکلات در جهان، رهبر عبدالله اوجالان است.»