راهپیمایی زنان برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در تبقا

زنانی که از بسیاری از شهرها آمده و در شهر تبقا گرد هم آمدند به انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعتراض کردند و خواستار آزادی وی شدند.

راهپیمایی آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

اعضای اتحادیه زنان جوان و جامعه زنان زنوبیه از رقه، تبقا، منبج و دیرالزور و همچنین زنان کانتون تبقا، نمایندگان اداره خودمدیریتی و مسئولان حزب آینده سوریه در اعتراض به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان یک راهپیمایی ترتیب دادند. نیروهای امنیت داخلی - زن از جمله حضارانی بودند که این راهپیمایی را رهبری می‌کردند.

در این راهپیمایی که از محله «اولا» شهر تبقا شروع شد، زنان شعارهای «بدون رهبری زندگی نمی‌شود» و «فرو بپاش فاشیسم ترک» سر دادند.

بوشرا النایف، رئیس مشترک اداره ورزش و جوانان کانتون رقه، به نمایندگی از اتحادیه زنان جوان در اینجا صحبت کرد و از کارزار بین‌المللی آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حمایت می‌کند. بوشرا النایف گفت: «امروز ما برای آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان راهپیمایی کردیم.»

بوشرا النایف با بیان اینکه اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نقش مهمی در شکستن فشار بر مردم و زنان ستمدیده داشت، گفت: «زنان در هر زمینه‌ای در راستای اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان جای خود را گرفتند.» وی همچنین تاکید کرد که زنان در دیرالزور، تبقا، رقه و منبج تا آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزه‌شان ادامه خواهند داد.

بوشرا النایف با بیان اینکه از مقاومت ه‌پ‌گ و یژا استار در برابر سیاست‌های اشغالگرانه دولت ترکیه حمایت می‌کنند، قول داد که تا رسیدن به آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزه ادامه می‌دهند.