«رهبر آپو و پ‌ک‌ک ما را از نابودی نجات دادند»

نجات موسی با بیان اینکه به یمن تلاش و زحمات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خلق ما از نابودی نجات یافت گفت: «قبل از ظهور رهبر آپو ما خودمان را درست نمی‌شناختیم. ما فقط می‌دانستیم که کوردها وجود دارند، اما هرگز معنای واقعی کورد بودن را نمی‌دانستیم.»

چرا خلق کورد تا این اندازه با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پیوند خورده و هر روز با شعار «بدون رهبر زندگی ممکن نیست» و «پ‌ک‌ک خلق است و خلق اینجا هستند» به میدان می‌آیند و مبارزه خود را با این امر پیش می‌برند؟ شهروندی به نام نجات موسی در خصوص عشق و وفاداری خود به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پ‌ک‌ک صحبت کرد.

«رهبر آپو به کوردها روح داد»

نجات موسی در ابتدای سخنان خود درباره زندگی کوردها قبل از ظهور رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و بعد از آن گفت: «قبل از ظهور رهبر آپو ما خودمان را نمی‌شناختیم. ما فقط می‌دانستیم که کورد وجود دارد، اما هرگز معنای کوردبودن را عمیقاً نمی‌دانستیم. کوردها همیشه شکنجه می‌شدند و از جامعه طرد می‌شدند. وقتی رهبر آپو ظهور کرد، ما تعجب کردیم، فکر می‌کردیم این کیست که آرمان خلق کورد را در سر دارد و در مقابل این دشمنان ایستاده است؟ وقتی با اندیشه و فلسفه رهبر آپو آشنا شدیم و حقیقت را در آن دیدیم، به آن پیوند خوردیم. رهبر آپو به روح مرده ما زندگی دوباره بخشید. کوردها فقط در ظاهر زنده بودند و در عمل مرده بودند. اکنون می‌خواهیم با تمام توان در جنبشی که رهبر آپو تأسیس کرده است مشارکت کنیم. هرگز باور نمی‌کردیم که روزی نامی از خود داشته باشیم و مردم جهان ما را بشناسند. اما رهبر آپو این کار را کرد و قضیه کورد و کوردستان را به یک مسئله جهانی مبدل کرد. رهبر آپو با سخت‌کوشی و مقاومت شروع کرد و ما اکنون آماده‌ایم تا هر کاری برای رهبر آپو و آرمان کوردها انجام دهیم. خانه هر کوردی برای رهبر آپو گردان شد. فرزندان ما که دوباره صحبت کردن به زبان مادری را یاد می‌گرفتند، اولین کلمه‌ای که یاد گرفتند «زنده باد رهبر آپو» بود. پیوند بزرگی بین خلق و رهبر آپو شکل گرفت.»

«رهبر آپو مسئله زن را به مسئله همه کوردها مبدل کرد»

نجات موسی با بیان اینکه به یمن زحمات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، زنان خود را از ذهنیت مردانه رها کردند و به حقوق خود در زندگی پی بردند، ادامه داد: «رهبر آپو برای منافع خودش قیام نکرد، برای تحمیل خود به جامعه کوردی ظهور نکرد. رهبر آپو برای حل مشکلات مردم گام برداشت. چیزی که به زنان اجازه می‌دهد به صورت ویژه‌تری با رهبر آپو ارتباط برقرار کنند این است که او آرمان زنان را آرمان کوردها و کوردستان تعریف کرده است. او آزادی زنان را هدف اصلی قرار داد. قبلا مرد خود را به زن تحمیل کرد و او را از تمام عرصه‌های زندگی بیرون از خانواده دور نگه داشت. او همیشه خود را بالاتر از همه چیز می‌دید. اما رهبر آپو این را تغییر داد. رهبر آپو آرمان زنان را رکن اصلی پارادایم خود قرار داد. اکنون می‌بینیم که چگونه زنان با قدرت و شخصیت قوی خود در مقابل دشمن ایستاده‌اند و در همه عرصه‌های زندگی جایگاه خود را یافته‌اند.»

«پ‌ک‌ک روشنایی راه همه خلق‌هاست»

نجات موسی با بیان اینکه پ‌ک‌ک چراغی برای خلق‌ها و راهی برای شکست دادن دشمن آنها شد گفت: «وقتی پ‌ک‌ک تاسیس شد، احساس جدیدی ایجاد شد. ما می‌دانیم که پ‌ک‌ک برای مردم است و از ما محافظت خواهد کرد. بنابراین بچه‌های ما به جنبش آزادی پیوستند. زمانی که مزدوران داعش به ما حمله کردند و قصد نسل‌کشی کوردها را داشتند، فقط به لطف پ‌ک‌ک بود که شکست خورد. پ‌ک‌ک خود را فدای خلق کرد تا از آوارگی، آسمیلاسیون فرهنگی و مواجهه با نسل‌کشی جلوگیری کند. این بزرگترین دلیل پیوند خلق با رهبر آپو و پ‌ک‌ک است. رهبر آپو و پ‌ک‌ک برای ما زندگی هستند.»