روسای مشترک جنبش جامعه دمکراتیک: حملات به شهبا، شنگال و زاپ با هماهنگی انجام می‌شوند

روسای مشترک جنبش جامعه دمکراتیک موسوم به "تو- دم" با اشاره به درهم‌تنیدگی حملات جاری به شهبا، شنگال و زاپ، پیروزی در زاپ را پیروزی سراسر کوردستان عنوان کردند و خواستار مشارکت همگانی در مقاومت شدند.

همزمان با هجوم اشغالگرانه ترکیه به زاپ با حمایت حزب دمکرات کوردستان، دولت کاظمی در عراق به شنگال یورش برد و ترکیه از سویی نواحی شهبا و سایر مناطق شـمال و شرق سوریه را هدف حملات روزمره نظامی قرار داده است.

روکن احمد و غریب حسو، روسای مشترک جنبش جامعه دمکراتیک (TEV-DEM) این حملات را طرحی برای شکستن اراده خلق کورد می‌دانند.

روکن احمد در مصاحبه با خبرگزاری فرات گفت مردم شنگال و جنوب کوردستان باید بدانند که تنها نیستند. بخصوص مادران در کنار مبارزان در حال مقاومتند و مصمم به دفاع از شنگال.

او همکاری پ.د.ک با حکومت ترکیه را خیانت نامید و خواستار واکنش مردمی به همکاری سران بارزانی با دشمن شد.

روکن احمد گفت مردم روژاوا و خودمدیریتی دمکراتیك و نهادهای جامعه مدنی شـمال و شرق سوریه پشتیبان گریلاهایی هستند که در برابر هجوم ارتش ترکیه ایستادگی می‌کنند.

همتای او، غریب حسو نیز به هماهنگی پ.د.ک با مثلث دول ترکیه، عراق و سوریه جلب نظر کرد و گفت هدف آنها شکستن اراده خلق کورد و جامعه ایزدی است. او همکاری پ.د.ک با اردوغان و باغچلی سران فاشیست ترکیه را توجیه ناپذیر خواند و آنرا محکوم کرد.

رئیس مشترک تو- دم از آنچه انجام می‌شود به عنوان یک طرح کثیف نام برد و گفت مقاومتی که گریلاها در زاپ و آواشین انجام می‌دهند با آن روحیەی عظیم، تأثیر بسزایی بر شـمال و شرق سوریه دارد. غریب حسو پیروزی در زاپ را پیروزی تمامی کوردستان دانست و از عموم مردم خواست به هر شكل ممکن در این مقاومت علیه فاشیسم و اشغالگری شرکت کنند.