‌‌«روزنامه‌نگاران بخاطر آشکار کردن اشغالگری و خیانت هدف قرار می‌گیرند‌»

اهالی کانتون جزیره حملات دولت ترکیه علیه روزنامه‌نگاران را محکوم کردند و گفتند‌: ‌«بدلیل اینکه روزنامه‌نگاران واقعیت اشغالگری و خیانت را آشکار می‌کنند، هدف قرار می‌گیرند. این حمله، موضع مخالفت با آزادی مطبوعات و اطلاع‌رسانی است.‌»

تظاهرات برضد حمله علیه مطبوعات و رسانه آزاد

اهالی شهر قامشلو با انجام یک راهپیمایی توده‌ای، حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه خودروی مطبوعات آزاد در منطقه سیدصادق که منجر به شهادت دو زن کورد روزنامه‌نگار، هیرو بهاالدین و گلستان تارا شد را محکوم کردند. این راهپیمایی در مقابل مرکز فرهنگی محمد شیخو به یک تجمع تبدیل شد.

سپس مدیریت کنگره استار، شَها خلیل سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«حملات اشغالگرانه علیه زنان نشان از شکست آنان دارد. اشغالگری به صورتی ویژه به زنان روزنامه‌نگار و مطبوعات آزاد حمله می‌کند که حقیقت انقلاب زنان، واقعیت اشغالگری و خیانت را آشکار می‌کنند. ما به سلطه‌گران می‌گوییم که نمی‌توانید اراده و انقلاب ما را شکست دهید. ما با همبستگی و اتحاد نقشه‌های آنان را شکست خواهیم داد و از دستاوردهای خود محافظت می‌کنیم.

کنش اعتراضی در شهر دِریک

در شهر دریک با مشارکت اهالی منطقه و شهرهای گِرکلکه، چلاخا، تل‌کوچر و اهالی دریک یک راهپمیایی توده‌ای انجام شد. در این راهپیمایی تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تصاویر شهدا، گلستان تارا و هیرو بهاالدین برافراشته شدند.

ریاست مشترک مجلس شهر گرلکلکه، نسرین محمد سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«هدف‌ قرار دادن روزنامه‌نگاران‌، هدف قرار دادن صدای حقایق است. دولت اشغالگر ترکیه به حملات خود علیه زنان پیشاهنگ با هدف شکست دادن انقلاب زنان، که دارنده تفکر و اراده‌ای می‌باشد که از رهبر عبدالله اوجالان کسب کرده، ادامه دارد. زنان در مقابل حملات دولت اشغالگر ترکیه مقاومت خواهند کرد و حقایق را به تمام جهان اطلاع‌رسانی خواهند کرد.»

مدیریت کنگره استار در دریک، شادیا یوسف نیز سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«جنایتی دیگر در تاریخ سیاه ترکیه و جنایتی دیگر علیه رسانه، روزنامه‌نگاری و انتشار حقایق رقم خورد. این حمله، نقض تمام قانون و حقوق‌ بین‌المللی می‌باشد. این حمله، موضع ضدیت با آزادی مطبوعات و حقوق‌بشر را نشان می‌دهد.‌‌»