ریحان لوقو: برای آزادی رهبر آپو باید سطح مبارزه را بالا ببریم

ریحان لوقو سخنگوی کنگره ستار، از همه زنان خواست تا به میدان بروند و سطح مبارزه برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را بالا ببرند.

ریحان لوقو سخنگوی کنگره ستار، در مورد ابتکار عمل «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کوردها» که در ۱۰ اکتبر راه اندازی شد با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

ریحان لوقو در ابتدای سخنان خود گفت: از ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ گامی را در سطح بین‌المللی با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کوردها» آغاز کرده‌اند. در بحبوحه حملات روزهای اخیر، آزادیخواهان و دوستان کوردها، دمکرات‌ها و سوسیالیست‌ها، روشنفکران، هنرمندان از ۷۴ کشور و سراسر جهان به میدان آمدند تا انزوا را در امرالی بشکنند. رهبر عبدالله اوجالان پارادایم دموکراتیک را برای همه خلق‌ها، مذاهب، باورها و هویت‌ها توسعه داد و این فلسفه سرمشقی برای تمام جهان شد. فردی مانند رهبر عبدالله اوجالان بیش از ۲۵ سال است که در انزوای شدید به سر می‌برد.

ریحان لوقو به سکوت بین‌المللی در برابر انزوا اشاره کرد و گفت: این اقدام نشان داد که فلسفه رهبر آپو برای همه هویت‌ها، باورها و ساختارها است. این یک فلسفه برای آزادی و دموکراسی کل جامعه است. واضح بود که میلیون‌ها نفر با ایمان فراوان از فلسفه رهبر آپو پیروی می‌کنند، بنابراین این سکوت باید برداشته شود.

بر این اساس ما به عنوان کنگره ستار از ۱۶ اکتبر صدای خود را بلند کرده‌ایم و در این کارزار برای آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان شرکت کرده‌ایم. ما متوقف نخواهیم شد و همواره سطح سازماندهی، مبارزه و گسترش پارادایم ملت دموکراتیک را ارتقا خواهیم داد. ما پروژه ملت دموکراتیک را نمونه‌ای در جامعه خواهیم کرد.

ریحان لوقو سخنگوی کنگره ستار در پایان سخنان خود خطاب به زنان آزادیخواه گفت: برای حل مسئله کوردها آزادی رهبر عبدالله اوجالان ضروری است. چون رهبر آپو هم گفت: «در مدت کوتاهی این مسئله را حل خواهم کرد.» آنها نمی‌خواهند که رهبر آپو آزاد شود تا مشکلات و مسائل فعلی حل نشود. آنها همیشه می‌خواهند جامعه را زیر ظلم و بردگی خود نگه دارند، اما این آرزو محقق نمی‌شود. زیرا این جامعه در همه عرصه‌های زندگی با فلسفه رهبر آپو تربیت شده و از قدرت و ایمان بالایی برخوردار است. برای همین درخواست ما از هر زنی این است که با هم به میدان‌های آزادی رفته و سطح مبارزه را برای آزادی جسمانی رهبر آپو بالا ببریم.