ریش‌سفیدان ایگدات: ما یک مجموعه جدایی ناپذیر با ق‌س‌د هستیم

ریش‌سفیدان قبیله ایگدات اعلام کردند که در کنار نیروهای ق‌س‌د هستند و گفتند: «نیروهای ق‌س‌د تنها نیروی نجات ما از تروریسم است و بهای زیادی پرداخت کرده است.»

دیرالزور

بسیاری از شیوخ و ریش‌سفیدان قبیله ایگدات در محکومیت حملات دولت دمشق در شهرک جدِدت ایگدات بیانیه‌ای صادر کردند. این بیانیه توسط رئیس مشترک شهرداری جدِدت ایگدات، عواد رمضان الدریس، قرائت شد.

این بیانیه شامل موارد زیر بود:

«ما به نمایندگی از همه اقوام، قبایل و مردم منطقه، حملات و جنایات رژیم سوریه و تبهکاران دفاع‌الوطنی وابسته به آن علیه مناطق ما در دیرالزور را محکوم می‌کنیم. آنها خانه‌های شهروندان را هدف قرار دادند، آنها را به شهادت رساندند و بسیاری از شهروندان را مجروح کردند.

نقاب کسانی که به خاطر منافع بیگانه علیه اقوام و مردم ما جاسوسی می‌کنند بار دیگر برملا شد. آنها اقدامات خود را تحت عنوان نیروهای قبیله‌ای انجام می‌دهند، اما هیچ ربطی با عشایر ندارند. اینها فقط تبهکار هستند، آنها برای ایجاد هرج و مرج، گسترش هرج و مرج و قتل‌عام عمل می‌کنند.

«ق‌س‌د مردم ما هستند»

ریش‌سفیدان قبیله ایگدات قبلاً اعلام کرده بودند که در کنار نیروهای ق‌س‌د هستند و به این موضع ادامه می‌دهند. تنها نیرویی که برای نجات ما از شر تروریسم بهای سنگینی پرداخت، نیروهای سوریه دموکراتیک است. ق‌س‌د نشان افتخاری است که بر سینه خود حمل می‌کنیم و به شجاعت آنها افتخار می‌کنیم. زمانی که ما مناطق خود را از شر تروریسم آزاد کردیم، خون قبایل و اجزای آن در هم آمیخته شد، در مقابل انواع تهدیدها ایستادگی می‌کنیم. زیرا مبارزان ق‌س‌د از قبیله و مردم ما هستند. ما به مردم خود قول دادیم که بدون توجه به هزینه، از سرزمین‌های خود در برابر حملات محافظت خواهیم کرد.

ما از سازمان تروریستی داعش رنج زیادی کشیدیم. نیروهای سوریه دموکراتیک از نظر جغرافیایی به داعش در باغوز پایان دادند. ما به هیچ طرفی اجازه نخواهیم داد که ما را مجبور به عقب‌نشینی کند.

«ما یک کل جدا نشدنی با ق‌س‌د هستیم»

ما به آن دسته از احزاب که تلاش می‌کنند وحدت ملی و اعتماد ما به نیروهای ق‌س‌د را تضعیف کنند هشدار می‌دهیم که صبر ما را آزمایش نکنند. ما و نیروهای ق‌س‌د یک کل تجزیه‌ناپذیر هستیم، ما قدرت و توانایی مقاومت در برابر هر حمله را داریم. اما در عین حال ما خواهان تامین صلح و امنیت در شمال و شرق سوریه هستیم.

ما از موضع ریش‌سفیدان و شیوخ قبایل خود قدردانی می‌کنیم که با حقیقت و عدالت در کنار نیروهای ق‌س‌د قرار گرفتند و توطئه احزابی را که می‌خواستند مناطق ما را تجزیه کنند خنثی کردند.

ما از مردم خود می‌خواهیم که در برابر نقشه‌های دشمن آگاه باشند

ما از جوانان و پیران قبیله‌ای خود می‌خواهیم که در دام کسانی که تلاش می‌کنند دستاوردهای انقلاب ما را باطل کنند، نیفتند. ما باید مراقب ترفندهای دشمنانی باشیم که سعی در گسترش کشتار و بحران در مناطق ما دارند.

ما از نیروهای سوریه دموکراتیک و فرماندهان آن تشکر می‌کنیم که با آگاهی و اخلاق بالا به این حادثه برخورد کردند تا از آسیب دیدن غیرنظامیان جلوگیری کنند و غیرنظامیان را از منطقه درگیری بیرون کنند. علاوه بر این، نیروهای سوریه دموکراتیک برای جلوگیری از تبدیل آن به درگیری آشکار در این حادثه مداخله کردند و تنها به حملات پاسخ دادند و از مردم، کالاها و اموال آنها محافظت کردند.»