ساکنان عفرین و شهبا علیه محاصره حکومت دمشق راهپیمایی کردند

ساکنان عفرین و شهبا علیه محاصره‌ی ۶ ساله حکومت دمشق بر منطقه شهبا راهپیمایی کردند و این پیام را دادند که «محاصره نمی‌تواند اراده و مقاومت ما را تضعیف کند.»

نیروهای حکومت دمشق به وسیله ایست-بازرسی‌های کنترلی تیپ چهارم، ۶ سال است که منطقه شهبا را به سختی محاصره کرده‌اند.

از ۲۳ نوامبر به دلیل کمبود سوخت و تمام نیازمندی‌های زندگی، منطقه شهبا با فاجعه انسانی روبرو شده است. تمام امکانات زندگی مانند برق، خدمات بهداشتی و درمانی و غیره در این منطقه قطع شده است.

امروز آوارگان عفرین و اهالی شهبا علیه این وضعیت راهپیمایی کردند. این راهپیمایی از چهار راه منطقه احداث آغاز شد و به سوی ایست-بازرسی نیروهای حکومت دمشق در جاده حلب ادامه یافت.

در این راهپیمایی بنرهایی با مضامین «محاصره زندگی را متوقف نموده و رنج را بیشتر می‌کند»، «نه به محاصره شهبا»، «سازمان‌های بشردوستانه کجا هستند؟»، «سیاست محاصره فاجعه انسانی به‌بار می‌آورد» و بنرهایی در محکومیت محاصره در دست گرفته شد. همچنین شعارهای «مردم سوریه یکی هستند»، «زنده‌باد خواهری و برادری خلق‌ها» و «نه به محاصره» سر داده شد.

آوارگان عفرینی اعلام کردند که سیاست محاصره نمی‌تواند اراده و مقاومت آنها را در هم بشکند

برای ادای احترام به یاد و خاطره همه شهدای راه آزادی یک دقیقه سکوت برقرار شد. سپس مصطفی حسن به نمایندگی از مردم عفرین و شهبا سخنرانی کرد. حسن محاصره منطقه شهبا توسط دولت دمشق را محکوم کرد و گفت: «اگر دولت دمشق فکر می‌کند با این محاصره غیرانسانی می‌تواند اراده مردم ما را در هم بشکند، در اشتباه است. زیرا مردم اینجا کاملا سازمان‌یافته هستند و هرگز فریب چنین سیاست‌هایی را نخواهند خورد. برعکس، آنان سطح مقاومت خود را بالا می‌برند.»