ساکنان منطقه فرات برای دیدار با عبدالله اوجالان راهپیمایی کردند

پس از وقوع زلزله در گملیک، ساکنان منطقه فرات در کوبانی راهپیمایی کردند و خواستند فوراً از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اطلاعاتی دریافت کنند.

زلزله در دریای مرمره، جایی که جزیره امرالی در آن واقع شده است، نگرانی خلق کورد و مردم دمکراتیک را در مورد جان و امنیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ایجاد کرده است. در بسیاری از مناطق شمال و شرق سوریه هزاران نفر به خیابان‌ها ریختند و خواستار دریافت اطلاعات از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

ساکنان منطقه فرات نیز با این هدف در کوبانی گرد هم آمدند. صدها نفر از میدان زن آزاد راهپیمایی را آغاز کردند و با شعارهای «بدون رهبری زندگی ممکن نیست» و «زنده باد رهبر آپو» به سمت مدرسه شهید سیدو حرکت کردند.

در پایان راهپیمایی آرین کوبانی از اعضای هماهنگ کننده کنگره ستار منطقه فرات سخنرانی کرد و گفت که باید سریعا از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اطلاعات دریافت شود.

آرین کوبانی گفت: «انزوای شدیدی بر رهبر ما تحمیل شده است. زلزله‌ای در آنجا رخ داده است، ما نمی‌دانیم این زلزله چه تاثیری در امرالی داشته است، خانواده یا وکلا باید با رهبر آپو فوراً ملاقات کنند.»

در این بیانیه به اهمیت عبدالله اوجالان در میان مردم کورد و مردم منطقه اشاره شده و گفته شده است: «کسی که سبب شد ما روی پاهای خود بایستیم و برای خود قیام کنیم، معمار فلسفه ملت دموکراتیک، رهبر آپو است. جامعه بین‌المللی باید به مسئولیت خود عمل کند. ما باید فوراً اطلاعاتی در مورد رهبر خود دریافت کن