ساکنان شهبا و حلب انزوا را محکوم کردند

ساکنان عفرین، شهبا و حلب، با برگزاری راهپیمایی تودەای انزوای تحمیل شدە بر عبدالله اوجلان رهبر خلق کورد را محکوم کردند و خواستار آزادی جسمانی وی شدند.

هزاران محاجر عفرین، ساکنان شهبا و حلب‌، با شعار ‘آزادی رهبر عبدالله اوجلان، آزادی و صلح منطقه را تامین می‌کند’، راهپیمایی توده‌ای را برگزار کردند و خواستار آزادی جسمانی عبدالله اوجلان رهبر خلق کورد شدند و حمایت خود را از حزب چپ سبز اعلام کردند.

هزاران تن از ساکنین اشرفیه‌ و شیخ مقصود حلب در روستای علوش واقع در منطقه‌ی احداث تجمع کردند. شرکت‌کنندگان، انزوای حاکم بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان را محکوم کردند اعلام کردند لازم است سطح مبارزه را افزایش داده تا آزادی جسمانی وی تامین گردد.

شرکت‌کنندگان به صدای ضبط شده‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان که در آن وی در مورد سیستم حکومت در خاورمیانه و سیاست دولت بر علیه خلق‌ها، و اشاره می‌کند که لازم است سیستم دمکراتیک تاسیس شود و ظلم تحمیل شده بر زنان پایان پذیرد تا در خاورمیانه آزادی به دست آید، گوش سپردند.

زلال جگر عضو حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) در این راهپیمایی به سیاست دولت ترکیه بر علیه سوریه اشاره کرد و گفت: “لازم است خلق کورد در باکور کوردستان و ترکیه، در انتخابات ۱۴ می به حزب چپ سبز رای دهند. همچنین لازم است سطح مبارزه علیه اشغال‌گر و جنایاتش علیه ساکنان عفرین و شمال و شرق سوریه گسترده‌تر کنند”.

محمد خشان‌ عضو انجمن ریش سفیدان طوائف کانتون عفرین و شهبا نیز اعلام کرد که اتحاد و برادری و خواهری خلق‌های منطقه، با تمامی جوامع آن، به پروژه‌ی ملت دمکراتیک و خودمدیریتی وابسته و از اهمیت برخوردار است. همچنین به اهمیت آزادی مناطق اشغال شده به ویژه عفرین، سریکانی و گری‌سپی، اشاره کرد.

در پایان گروه چیا کرمانجی زیر مجموعەی جنبش فرهنگ و هنر، گروه شهید هیوای زیر مجموعەی جنبش کوانی زرین، چند آواز فولکلور و انقلابی را خواندند.