ساکنین عفرین و شهبا در کارزار ۱۰ اکتبر مشارکت کردند

احزاب سیاسی و سازمان‌های مدنی کانتون عفرین و شهبا اعلام کردند، در کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد» مشارکت می‌کنند.

ده‌ها عضو سازمان و حزب و اتحادیه و جنبش سیاسی و رهبران دینی و  مجلس کانتون عفرین و شهبا و مهاجرین عفرین و ساکنین شهبا در پارک ۴ آوریل در روستای معراته در منطقه‌ی احداث شهبا گرد هم آمدند و بیانیه‌ای را قرائت کردند.

فعالین عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پلاکارد «زمان آزادی است» و «آزادی رهبر آپو ضامن ملت دمکراتیک است» را بالا بردند.

ریاست مشترک مجلس کانتون عفرین و شهبا، ملک حسین، بیانیه را قرائت کرد، به این کارزار جهانی که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده است اشاره کرد و از آن به عنوان پاسخی طبیعی و انسانی جامعه دمکراتیک انسانی و آزادی جهانی علیه توطئه‌ی بین‌المللی نام برد.

در بیانیه گفته شد: «ما به عنوان سازمان و حزب و جنبش و شخصیت‌ها و مهاجرین عفرین و ساکنین شهبا، از این کارزار حمایت می‌کنیم.»

همچنین تاکید شد، راه‌حل‌ سیاسی با آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ایجاد می‌شود، به این اشاره شد که کارزار برای رهایی بشریت و اکولوژی و زنان است.

در پایان بیانیه از خلق کورد و خلق خاورمیانه و به ویژه خلق عرب و خلق‌های اروپا و ترکیه خواسته شد، برای رفع انزوا و دست‌یابی به آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مبارزه کنن و گفته شد: «آزادی جسمانی رهبری به معنای آزادسازی عفرین، باب، آمد، سریکانی، مهاباد و تمامی مناطق اشغالی است.»