ساکنین منطقه‌ی فرات علیه حملات اشغال‌گرانه به خیابان آمدند

صدها نفر از ساکنین منطقه‌ی فرات علیه حملات شب گذشته‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه به خیابان‌ها آمدند و اعلام کردند: «با تمامی قوای خود با ذهنیت شوونیستی مقابله خواهیم کرد.»

ارتش اشغال‌گر ترکیه شب گذشته با هواپیمای جنگی به ایستگاه‌های نفت کانتون‌های شمال و شرق سوریه حمله کرد و این حملات خسارات مادی زیادی در پی داشت و مراکز خدماتی متوقف شدند. ساکنین منطقه‌ی فرات با پیشگامی اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک، راهپیمایی گسترده‌ای را علیه این حملات برگزار کردند.

این راهپیمایی گسترده در میدان زن آزاد با شعار «زنده باد مقاومت جزیره» و «زنده باد مقاومت زاپ» آغاز شد و عکس‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در دست داشتند و این راهپیمایی تا میدان شهید عگید ادامه یافت.

محمد شاهین ریاست مشترک انجمن اجرایی منطقه‌ی فرات در این راهپیمایی به سخنرانی پرداخت و گفت: «هدف از این حملات تخلیه‌ی منطقه است اما به عنوان منطقه‌ی فرات با تمامی جوامع آن، با ذهنیت شوونیستی مقابله کرده و نیروی خود را حفظ خواهیم کرد. دولت اشغال‌گر ترکیه ضربات سختی را از سوی گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان متحمل شده است. به این دلیل است که به مناطق شمال و شرق سوریه حمله می‌کند، ما سال ۲۰۲۳ را با کارزار ‘آزادی جسمانی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد’ به پایان رساندیم و با مبارزات قوی سال ۲۰۲۴ را آغاز می‌کنیم.»

این راهپیمایی با سردادن شعارها به پایان رسید.