سالگرد تأسیس پ‌‌ک‌ک در عامودا و تل براک و حلب جشن گرفته شد

در عامودا و تل براک و حلب به مناسبت ۴۵مین سالگرد تأسیس پ‌ک‌ک جشن برگزار شد.

در شمال و شرق سوریه، به مناسبت سالگرد تأسیس حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) برگزاری جشن‌ها و مراسمات ادامه دارد.

عامودا

مراسم در سالن سیران با شرکت صدها تن برگزار شد. تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شهدای پیشگام پ‌ک‌ک در سالن نصب شده بود.

در این مراسم، نویسنده و شاعر، بشیر ملا نواف‌، گفت: «با وجود تمامی حملات و توطئه‌ها، ‌‌‌پ‌ک‌ک بر مبنای فلسفه‌ی رهبر عبدالله اوجالان قوی‌تر شده است و در جهان پخش شده است. دست‌آوردهای روژآوا نیز محصول این مبارزه است. به همین سبب لازم است به عنوان وظیفه‌ای اخلاقی و وجدانی همگی در راستای رهبری و حفاظت از دست‌آوردها مبارزه کنیم. همچنین لازم است جهان این را بداند که پ‌ک‌ک نماینده‌ی خلق‌های خاورمیانه است.»

مراسم با آوازهای گروه آگر و پایکوبی به پایان رسید.

حلب

در محله‌ی‌ شیخ مقصود حلب، با شرکت صدها نفر جشنی برگزار شد. عضو مجلس خانواده‌ی شهدای حلب، رمزیه صالح سخنرانی کرد و این سالگرد را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمامی گریلاهای آزادی‌بخش تبریک گفت.

رمزیه اعلام کرد، جنبش آزادی زنان کوردستان به عنوان بخشی از مبارزه‌ی پ‌ک‌ک با شعار «ژن، ژیان، آزادی» بر تمامی زنان جهان تأثیر گذار است و این قرن را به قرن زن تبدیل می‌کند.

جوانی تصمیم گرفت به صفوف پ‌ک‌ک بپیوندد

در مراسم جوانی به اسم راپرین عثمان تصمیم خود مبنی بر پیوستن به صفوف پ‌ک‌ک را اعلام نمود.

مراسم با آواز و نمایش هنری ادامه یافت.

تل براک

ساکنین منطقه‌ی تل براک حسکه، در باغ مرکز فرهنگی منطقه جشنی برگزار کردند. صدها تن در آن شرکت داشتند. عضو مجلس تل براک، لزگین محمد به سخنرانی پرداخت و سالگرد تأسیس پ‌ک‌ک را تبریک گفت. تأکید نمود، خلق‌های شمال و شرق سوریه به لطف مبارزه‌ی پ‌ک‌ک به این روز رسیده‌اند.

این مراسم با آواز و پایکوبی و شعرخوانی به پایان رسید.