صالح گَدو: موضوع اصلی آزادی رهبر اوجالان است

دبیر کل حزب چپ دمکراتیک کورد سوریه اعلام نمود، باید آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به موضوع اصلی تبدیل شود.

ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان در سوریه در چارچوب کارزار بین‌المللی که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز به کار کرد با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد» به دیدار احزاب سیاسی در شمال و شرق سوریه می‌روند‌.

فرزنده‌‌ مونزور سخنگوی این ابتکار عمل، گلستان هیبو و عبدالله جمیل از اعضای این ابتکار عمل در شهر قامیشلو به دیدار حزب چپ کورد در سوریه رفتند و مورد استقبال دبیر کل این حزب صالح گَدو و عمران سعید قرار گرفتند.

 فرزند‌‌ مونزور به تخلفات صورت گرفته در امرالی و مبارزاتشان در چارچوب کارزار بین‌المللی توجه کرد و گفت: «مسئله‌ی عبدالله اوجالان، مسئله‌ی آزادی و کوردستانی است، از بعدی جهانی و سیاسی برخوردار است.»

صالح گَدو که چند بار با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دیدار کرده است اعلام نمود، مسئله‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مسئله‌ای حزبی و یک جناح نیست، در ادامه گفت: «این یک مسئله‌ی بشری است، باید آزادی جسمانی رهبر آپو به موضوع اصلی احزاب سیاسی و خلق کورد تبدیل شود. به عنوان حزب ما این آمادگی را داریم که مبارزه‌ی خود را در این زمینه ارتقاع بخشیم. به عنوان یک شخص رابطه‌ی خاصی با رهبر آپو‌ داشته‌ام. در سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۹۸ با وی دیدار داشته‌ام. برای آزادی جسمانی رهبر آپو از تمامی روابط خود استفاده خواهیم نمود و صدای خود را به گوش جهان خواهیم رساند. این یک موضوع بین‌المللی است، باید به موضوع اصلی ما تبدیل شود.»

دیگر دیدارهای اعضای ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان فردا نیز ادامه خواهد داشت.