سارا خلیل: راه ما راه پیروزی است

سارا خلیل یکی از شاهدان عینی جنگ کوبانی، با بیان اینکه نبرد کوبانی تا به امروز نیز ادامه دارد، گفت: «همه خلق‌ها در یک سازمان و در یک جبهه برای آزادی می‌جنگند و این دولت ترکیه را ترسانده است. راه ما راه پیروزی است.»

کوبانی در میان صفحات تاریخ به یک اسطوره تبدیل شد. یک مقاومت بی‌نظیر در کوبانی انجام گرفت. در یکم نوامبر نیز تمام مردم جهان از این مقاومت تاریخی در کوبانی حمایت کردند. سارا خلیل یکی از شاهدان عینی این مقاومت، با خبرگزاری فرات گفتگو کرد.

سارا خلیل اظهار داشت که در یکم نوامبر در سطح کوردستان و جهان از مقاومت کوبانی دفاع شد و افزود: «در ۱۵ سپتامبر شهر کوبانی مورد حمله شدید تبهکاران داعش قرار گرفت. تبهکاران داعش توسط دولت ترکیه برای قتل‌عام و نابودسازی کوردها فرستاده شده و به کوبانی حمله کردند. در یک شهر کوچک و در شرایطی بسیار سخت، جنگ مرگ و زندگی در جریان بود. در نهایت تبهکاران داعش شکست خوردند. در طی این حملات، اقدامات فدائی زیادی توسط مبارزان انجام گرفت و برای اینکه کوبانی به دست تروریسم سیاه نیفتد، حماسه‌های زیادی خلق شد. تبهکاران داعش حملات بسیار زیادی برای تصرف کوبانی انجام دادند. اردوغان نیز می‌گفت که کوبانی سقوط کرد و سقوط خواهد کرد. اما زمانی که رهبر آپو اعلام بسیج کرد، مردم از چهار بخش کوردستان و جهان به کوبانی رفتند و در آن شهر کوچک مقاومت مرگ و زندگی انجام شد.»

سارا چنین ادامه داد که شکست داعش دولت ترکیه را نگران کرد و افزود: «دختران و پسران ما و نیروهای ی‌پ‌ژ  و  ی‌پ‌گ به سپری در برابر حملات داعش مبدل شدند و برای صیانت از خلق خود، جانشان را فدا کردند. ما در آن هنگام تنها مقاومت و مبارزه می‌کردیم. دولت ترکیه و تبهکاران وابسته‌اش نیز با تمام امکانات فراوانشان حمله می‌کردند، اما در این جنگ شکست خوردند. حالا نیز می‌خواهند انتقام آن شکست را بگیرند. آنها می‌خواستند دوباره انتقام بگیرند و کشتار وحشیانه‌ای را در کوبانی به راه انداختند و اخیرا نیز جنگ ویژه‌ای را در منطقه به راه انداخته‌اند، اما باز هم تمام نقشه‌های آنان بی‌نتیجه ماند.»

جنگ کوبانی تا به امروز نیز ادامه دارد. از زمان تاسیس جمهوری ترکیه تاکنون؛ درصدد نابودسازی خلق کوردند. اما ما کوردهای سابق نیستیم، راه آزادی را شناخته‌ایم و ما عزم خود را نشان داده‌ایم. ما پروژه "خلق دموکراتیک" خود را ساخته‌ایم که همه خلق‌ها منطقه را شامل می‌شود. پروژه‌ای که تمام خلق‌های منطقه در یک سازمان و جبهه، برای آزادی مبارزه می‌کنند. این نیز موجب ترس دولت ترکیه شده است. راه ما راه پیروزی است.»