سارا قواس: پایه و اساس ایجاد شده توسط پ‌ک‌ک تعیین کننده است

سارا قواس، عضو شورای حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د)، با بیان اینکه شالوده‌های پ‌ک‌ک در روژاوا و مبارزاتی که به راه انداخته بود، تعیین‌کننده بود، گفت: «این انقلاب ادامه‌ی فلسفه رهبر آپو و روحیه آپویی است.»

سارا قواس عضو شورای پ‌ی‌د تاکید کرد که زنانی که تحت ظلم و ستم قرار گرفتند و حقوقشان غصب شد، به یمن پ‌ک‌ک مدعی اراده و موجودیت خود شدند.

سارا قواس، عضو شورای پ‌ی‌د در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) گفت که امید و شانس مردم کورد برای زندگی در سرزمین خود، با هویت و اراده خود، توسط پ‌ک‌ک ایجاد شده است. سارا قواس با اشاره به اینکه مردم کوردستان به صیانت از تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی خود پرداختند، تصریح کرد که از اراده و موجودیت زن ستمدیده‌ای که حقوقش غصب شده بود نیز حمایت کردند.

سارا قواس با بیان اینکه مردم روژاوا با اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان رشد کردند و با این روحیه انقلاب کردند، افزود: «این انقلاب ادامه فلسفه رهبر آپو و روحیه آپویی است. این روح امروز مانند نور در سراسر خاورمیانه در حال گسترش و اشاعه است. در خاورمیانه، ایده‌ها، ایدئولوژی و پروژه ملت دموکراتیک رهبر آپو هر روز بیشتر و بیشتر نفوذ خود را نشان می‌دهد. مردم ما به مبارزه برای آزادی‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ارادی خود در کنار انقلاب ادامه می‌دهند. آنها برای این کار مبارزه‌ای بزرگ انجام دادند، هزینه‌های زیادی پرداخت کردند و همچنان می‌پردازند، اما به دستاوردهای بزرگی نیز دست یافتند.»

سارا قواس با تاکید بر اینکه پایه‌های پ‌ک‌ک و مبارزه‌ای که به راه انداخته است تعیین‌کننده است، گفت: «اگر امروز علی‌رغم همه حملات و اشغال‌ها در نظام آزاد خود در روژاوا زندگی می‌کنیم، اگر مردم دور هم جمع می‌شوند و با هم مبارزه برای صیانت از دستاوردهای انقلاب مبارزه می‌کنند و اگر زنان آزادانه خواستار اراده خود شده و در همه عرصه‌های اجتماعی و در زندگی شرکت می‌کنند، نتیجه مبارزه پ‌ک‌ک است.»