سازمان دیدبان حقوق بشر به دولت ترکیه هشدار داد

سازمان دیدبان حقوق بشر، تاکید کرده است، حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه، خسارات زیادی را به زیرساخت منطقه‌ وارد کرده است، بر اثر آن ملیون‌ها نفر بدون آب و برق مانده‌اند.

سازمان دیدبان حقوق بشر ( HUMAN RIGHTS WATCH-HRW) که مرکز آن در آمریکاست، در رابطه با حملات دولت اشغال‌گر ترکیه در ۵-۱۰ اکتبر به شمال و شرق سوریه، گزارشی را در سایت خود منتشر کرد.

در این گزارش آمده است، در مناطق جزیره ‌و رقه و شهبا، بیش از ۱۵۰ نقطه مورد هدف قرار گرفته است، ده‌ها نفر جان‌باخته‌اند و خسارات زیادی به زیرساخت‌های غیرنظامی وارد شده است.

در گزارش تاکید شده است، دولت ترکیه با این اعمال مردم منطقه و زیرساخت‌های غیرنظامی را مورد هدف قرار می‌دهد، لازم است دست از این اعمال دست بردارد.

در گزارش دیدگاه معاون (HRW) در خاورمیانه، آدم کوگل‌، منتشر شده است و ذکر شده است: «ترکیه در شمال و شرق سوریه زیرساخت‌ها را از جمله ایستگاه آب و برق را مورد هدف قرار می‌دهد. با این حمله‌ی نظامی، بحران منطقه را بسیار شدیدتر می‌کند. در چهار سال گذشته، در حسکه و اطراف آن با بحران شدید آب روبرو است. اکنون بر اثر بمباران‌ها، دسترسی به آب برای شهروندان بسیار دشوار است.»