سازمان نودَم و دانشگاه کوبانی یک برنامه آموزشی مهم را دنبال می‌کنند

سازمان نودم با همکاری دانشگاه کوبانی اقدام به آموزش و تقویت مهارت‌های کودکان معلول کرده است.

سازمان نودم در ۱۳ نوامبر در پارک رونیوار کوبانی یک دوره مخصوص برای ۳۰ کودک معلول برپا کرد که تا ۴۰ روز ادامه دارد و در آنجا بچه‌ها را با موسیقی، نقاشی، ورزش، خواندن و نوشتن آشنا می‌کنند.

محمد برهو رئیس‌مشترک دانشگاه کوبانی اظهار داشت که هدف آنان از این اقدام، کمک به رشد کودکان معلول است و افزود: «دانشگاه کوبانی با همکاری سازمان نودم و مهد کودک هیوی اقدام به آموزش کودکان معلول نموده است. ما می‌خواهیم این بچه‌ها نیز پیشرفت کنند.»

برهو همچنین عنوان کرد که تعدادی از کودکانی که قادر به تکلم نبودند؛ در این مدت شروع به صحبت کرده‌اند و افزود: «حالا بسیاری از بچه‌ها می‌توانند صحبت کنند، بلند شده و آواز بخوانند، نقاشی بکشند و ورزش کنند. معلمین ما در این زمینه متبحرند.»

برهو اظهار داشت که بسیار مهم است برای کودکان معلول امید به آینده درست کنیم و توانایی‌های آنان را تقویت نماییم تا برای آینده تلاش کنند.

خَزنا ابراهیم یکی از اساتید دانشگاه کوبانی عنوان کرد که ابتدا کمی نگران بودیم که آیا این بچه‌ها توانایی یادگیری دارند یا نه. اما در این مدت برایمان مشخص شد که تعداد زیادی از آنان رشد کرده‌اند. ما می‌خواهیم از هر لحاظ آنان را تشویق و تقویت کنیم و به جامعه نشان دهیم که آنان نیز می‌توانند پیشرفت کنند.

ندی علی یکی از معلمین این دوره نیز گفت که ۳۰ کودک را آموزش داده‌اند و افزود: «این ایده توسط معلمین آموزش و پرورش کوردی مطرح شد. هدف ما کمک به پیشرفت این کودکان و ایجاد امید برای آنان است.»