سازمان‌های فرهنگ و هنر روژآوا از کارزار ۱۰ اکتبر حمایت می‌کنند

چند سازمان فرهنگ و هنر در شمال و شرق سوریه اعلام کردند، آن‌ها نیز از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد» حمایت می‌کنند.

جنبش هلال زرین، گروه فرهنگ و ‌هنر، اتحادیه‌ی هنرمندان، کمیته‌ی روشن‌فکر و ادبا، جنبش فرهنگ و هنر مزوپوتامیا، اطلاعیه‌ی مشترکی را منتشر کردند و در آن از کارزار بین‌المللی آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حمایت کردند.

کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد» از ۱۰ اکتبر در ۷۴ شهر جهان آغاز به کار کرد.

ریاست مشترک فرهنگ و هنر مزوپوتامیا، گلبهار عمر، اطلاعیه را در مقابل مرکز فرهنگ و هنر محمد شیخوی قامیشلو قرائت کرد. ده‌ها عضو سازمان‌ها و جنبش‌های اسم برده حضور داشتند.

در اطلاعیه به درگیری و نسل‌کشی‌ها در خاورمیانه اشاره شد و آن را نتیجه‌ی سیاست دولت‌های هژمن‌گرا نام بردند. تاکید شد، خلق کورد و خلق‌های جهان با نسل‌کشی مواجه شده‌اند، هشدار می‌دهند، اگر دولت-ملت باقی بماند، صلح در منطقه پدید نخواهد آمد.

در ادامه‌ی اطلاعیه خاطر نشان شدند، انقلاب روژآوا بر مبنای اندیشه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تمامی خلق و جوامع و آیین و اتنیکی را در برمی‌گیرد و به نمونه‌ای در جهان تبدیل شده است.

همچنین به اهمیت آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره گردید و گفته شد: “به جز اندیشه‌ی ملت دمکراتیک هیچ اندیشه‌ی دیگری خلق‌های منطقه را آزاد نخواهد کرد.»

سپس از همگان خواسته شد، در کارزار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شرکت نمایند.

پس از قرائت اطلاعیه، شرکت کنندگان به چادر برپا شده در مقابل ساختمان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در این شهر راهپیمایی کردند.

فعالین عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دست داشتند و شعار درود فرستادن به مقاومت را سردادند.