سازمان‌های حقوق بشری در برابر فاجعه‌ی آب در حسکه سکوت کرده‌اند

رییس مشترک اداره‌ی آب کانتون حسکه از سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهد که به فاجعه انسانی که خلق به دلیل قطع آب آشامیدنی توسط اشغال‌گر ترکیه با آن مواجه شده‌هاند، توجه کنند.

رئیس مشترک اداره‌ی آب کانتون حسکه، عیسی یونس اعلام کرد: “در تلاش هستیم تا صدای خلق حسکه را به جامعه جهانی و طرف‌های ذیربط و نیروهای تاثیرگذار در شمال و شرق سوریه برسانیم، همچنین خطرات ناشی از کم آبی را توضیح دهیم”.

عیسی یونس گفت: “اشغال‌گر ترکیه و تبهکاران وابسته به آن آب ایستگاه علوکی‌ را که تنها منبع آب در حسکه است را قطع کرده‌اند، این نیز در آینده‌ای نزدیک به یک فاجعه‌ی انسانی منجر خواهد شد”.

در رابطه با راه کارهای اداره‌ی آب برای کاهش معضل خلق این شهر، یونس گفت: "چند تانکر آب متعلق به اداره‌ی آب وجود دارد که برای غلبه بر فاجعه در خدمت خلق گذاشته می‌شود، از طریق مجلس و کمون‌ها برای عبور از این فاجعه، توزیع می‌شود."

اداره‌ی آب کانتون حسکه از کمبود تانکر آب رنج می‌برد که تعداد تانکرها ۶۰ عدد است و این تعداد برای خلق کافی نیست.

یونس تاکید کرد، تا اجرای طرح آب‌رسانی از روستای عامودا در آینده‌ تلاش‌های لازم را برای تامین آب شهروندان انجام خواهند داد.

همچنین از سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهد که به فاجعه انسانی حسکه توجه کنند، که نتیجه‌ی سیاست اشغال‌گر ترکیه و قطع آب آشامیدنی منبع علوکه است.