شروان ه.ر.ع تکوشر عفرین به شهادت رسید

نیروهای آزادی‌بخش عفرین اعلام کرد که یکی از شروان‌های آنها به نام تکوشر عفرین در حین انجام وظیفه به شهادت رسیده است.

فرماندهی ه.ر.ع در بیانیه‌ای نوشت: رفیق ما تکوشر عفرین که در مرحله دوم مقاومت سده عفرین در مقاومت علیه ارتش اشغالگر ترکیه و گروه‌های تبهکار تحت کنترل دولت ترکیه شرکت کرده بود، در روز ۵ ژوئیه در حالی که در حین انجام وظیفه بود به شهادت رسید.

در ادامه این بیانیه آمده است: پس از ظهور رهبر آپو در صحنه تاریخ، عفرین شهری است که مردم ما وجود و هویت خود را در فلسفه رهبری می‌بینند. مردم ما زحمات رهبر آپو را از نزدیک دنبال کردند و شاهد واقعیت رهبری بودند. گرانقدرترین فرزندان خود را به صفوف مبارزه برای آزادی وطن اهدا کرد. با انقلاب روژاوای کوردستان، مردم ما دسته دسته و سازماندهی شده در مواضع نبرد شرکت کردند و در برابر وحشی‌ترین دشمن از خاک و کرامت خود دفاع کردند. در حالی که شهر عفرین، جایی که ساکنان آن در صلح و امنیت زندگی می‌کردند، اینکه به هراس دولت اشغالگر ترکیه تبدیل شد، رویاهای اشغالگری‌اش را در دستورعملش قرار داد. در حالی که حملات نابودگری علیه مردم عفرین در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، رفیق ما تکوشر شاهد این وحشیگری دولت اشغالگر ترکیه و تبهکاران وابسته به آن شد. او با وجود سن کمی که داشت با عمیق‌ترین احساسات، با اشتیاق و اراده فراوان به جمع ما پیوست. رفیق تکوشر از روزی که پیوست تا لحظه‌ای که به شهادت رسید، برای آزادی شهرش مبارزه‌ای بی‌امان کرد. رفیق ما که با تعمیق‌یابی در آموزش به درد و رنج مردم معنا می‌بخشید، با نشاط و شور و شوق خود در مدت کوتاهی به درجه مهارت از لحاظ نظامی و ایدئولوژی رسید و در میان رفقایش جایگاه قابل احترامی پیدا کرد.

ه.ر.ع گفت: ما به همه خلق‌مان به ویژه خانواده رفیق تکوشر تسلیت می‌گوییم. ما به عنوان رفقایش قول می‌دهیم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و اهدافشان را متحقق سازیم.

در این بیانیه اطلاعات هویتی این شروان شهید به شرح زیر است:

کد سازمانی: تکوشر عفرین

نام و نام خانوادگی: گیوارا نَسَن

نام مادر: امینه

نام پدر: محمد

محل و تاریخ شهادت: منطقه عفرین ۵ ژوئیه ۲۰۲۳