شروان یگان‌های مدافع زن وژین ژیان که مجروح شده بود به شهادت رسید

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زن اعلام کرد که شروان آنها وژین ژیان (هجران عجوز) که در سانحه تصادف در ۲۷ جولای به شدت مجروح شده بود، شهید شد.

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زن در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که شروان آنها وژین ژیان (هجران عجوز) که در ۲۷ جولای در یک سانحه به شدت مجروح شده بود، به شهادت رسید.

در این بیانیه آمده است:

روحیه زنان جوان نیروی اصلی حفظ و ارتقای انقلاب زنان در روژاوا است. انقلابی که با اراده و ایدئولوژی زنان شکل گرفت، با توسعه نظام ملت دموکراتیک، بار دیگر با مشارکت زنان هر روز درخشان‌تر می‌شود. زنان در صفوف یگان‌های مدافع زن معنای هستی‌شان را به اوج رساندند.

مفاهیم مقاومت و قیام با جغرافیای بوتان همان معنا را دارند. به ویژه زنان بوتانی همواره در مبارزه برای آزادی خلق کورد نقش پیشاهنگی داشته‌اند. این روح بلند و مقدس مقاومت به عنوان یک سنت به روزهای ما رسیده است.

رفیق ما هجران عجوز با نام سازمانی وژین ژیان در سال ۲۰۰۰ در خانواده‌ای میهن‌دوست در شهر جزیر بوتان به دنیا آمد. رفیق وژین به عنوان یک زن جوان با داستان‌هایی از قهرمانان زنان بزرگ می‌شود و این امر راه بر آغاز جستجوی یک زندگی آزاد را در شخصیت وی می‌گشاید. در سال ۲۰۱۵، زمانی که دولت وحشی ترکیه در روند مقاومت ادارات خودمدیریتی باکور کوردستان به شکلی ظالمانه و غیرانسانی به شهر جزیر بوتان حمله کرد، وژین به عنوان یک زن جوان از شهر جزیره در برابر انواع اشغالگری، وحشیگری و سیاست‌ها ایستاد. او در سال ۲۰۱۶ به انقلاب روژاوا روی آورد و جای خود را در صفوف یگان‌های مدافع زن گرفت.

رفیق وژین در خواسته‌ها و اهداف خود روشن بود. در صفوف آزادی با روحیه جوانی و عزم خود برای پافشاری بر خط زندگی آزاد، در مدت کوتاهی زندگی انقلابی را فرا گرفت. در صفوف انقلاب، خودآموزی و خودسازی شخصیتی موضوع مهمی است. رفیق ما وژین هم خود را آموزش می‌داد و هم خود را مسئول آموزش جوانان دانست، با این روحیه مسئولیت‌پذیری به صدها جوان را در روژاوای کوردستان آموزش داد. وی با این استقامت و شجاعت در هر لحظه از زندگی خود در چارچوب آزادی وظایف و مسئولیت‌های مهم بسیاری را بر دوش گرفت. در دوران انقلاب روژاوا، وی صاحب کار و زحماتی بی‌همپا گشت. رفیق وژین برای اینکه انتقام مردمش را از نظام استبدادی بگیرد و یک نظام دموکراتیک مدرن بسازد، عزم بالایی داشت. او در جوانی جایگاه و ایستار تعیین‌کننده‌ای در ایدئولوژی رهایی و آزادی زنان داشت. رفیق ما وژین با ایستارش در صفوف انقلاب روحیه ایثار را نمایندگی می‌کرد.

رفیق ما وژین در حین انجام وظیفه در تاریخ ۲۷ جولای بر اثر سانحه تصادف در شهر حسکه به همراه رفقایش حَسینا موسی محمد (آواشین جودی)، هیبا عبدالقادر بکر (هیبا حسکه)، بِریوان عبدل خلف (بِریوان حسکه)، امینه نبو سلمان (دلار کوبانی) و شیرین علی (آدار جودی) مجروح شده بود، علیرغم تمامی تلاش‌های پزشکی در ۷ اوت به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید.

وعده و پیمانی که به آرمان شهدا داده شده، مقدس‌ترین وعده و پیمان است. ابتدا به خانواده رفیق عزیزمان و همه مردم میهن‌دوستمان تسلیت می‌گوییم.

بسیاری از رفقای گرانقدر ما جان خود را برای رهاسازی هر وجب از خاک ​​وطن‌مان فدا کردند. رفیق ما وژین یکی از این رفقا بود و ما همیشه به عنوان رفقایش در مسیرش به مبارزه ادامه خواهیم داد. مبارزه ما تا تضمین آزادی وطن ادامه خواهد داشت.

هویت رفیق شهیدمان به شرح زیر است:

نام سازمانی: وژین ژیان

نام و نام خانوادگی: هجران عجوز

نام مادر: نوروز

نام پدر: بهرام

تاریخ و محل تولد: ۲۰۰۰، جزیر

تاریخ و محل شهادت: ۲۷/۰۸/۲۰۲۳، حسکه