شورای نظامی منبج ترازنامه ماه اوت را اعلام کرد

شورای نظامی منبج ترازنامه ماه اوت را منتشر کرد. شورای نظامی اعلام کرد که ۷ تبهکار کشته و ۲۲ تبهکار زخمی شدند.

ترازنامه ماه اوت

مرکز اطلاع‌رسانی شورای نظامی منبج، تراز ماه اوت حملات ارتش اشغالگر ترکیه به روستاهای این کانتون و پاسخ به این حملات را اعلام کرد.

 در این بیانیه آمده است که ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در ماه اوت حملات خود را علیه این کانتون افزایش دادند، اما مبارزان شورای نظامی منبج به حملات این تبهکاران پاسخ دادند.

در این بیانیه آمده است که پس از شکست این حملات، دولت ترکیه و تبهکارانش خانه‌های غیرنظامیان را با سلاح‌های سنگین توپ‌باران کردند.

همچنین در این بیانیه، تراز حملات و توپ‌باران به شرح زیر مشخص شده است:

۸۴۳ توپ و خمپاره

 ۷ حمله توسط نیروهای شورای نظامی پاسخ داده شده است.

۴ پهپاد سرنگون شد.

۷ پهپاد مسلح در روستاهای منبج منفجر شد.

تبهکاران با ۷ موشک روستای عون دادات، با ۳ موشک روستای محسنلی و با یک موشک روستای جات، در مجموع با ۱۱ موشک، روستاهای کانتون منبج را بمباران کردند.

 در این حمله و توپ‌باران ۱۱ غیرنظامی زخمی شدند. در میان آنها کودکان و زنان هستند.

۷ نفر از اعضای تبهکاران کشته شدند.

۲۲ نفر از اعضای تبهکاران زخمی شدند.

۴ مبارز شورای نظامی منبج به شهادت رسیدند.

همچنین در این بیانیه تاریخ حملات دولت ترکیه به شرح زیر به اشتراک گذاشته شده است:

«دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش شمال و غرب منبج را با سلاح‌های سنگین توپ‌باران کردند. ساکنان کمی ترسیده بودند اما خانه‌های خود را ترک نکردند.

روستای هوشریه با ۲۷ توپ، جات با ۲۸ توپ، درج با ۲۷ توپ، توخار با ۲۴ توپ، عون دادات با ۸۱ توپ، جراد با ۴۴ توپ، عرب حسن با ۴۵ توپ، ام جلود با ۷۸ توپ، ام عدس با ۱۴ توپ، دندنیه با ۳۹ توپ، سیاده با ۲۰۹ توپ، قرتویران با ۱۸ توپ، کاولکی با ۵۹ توپ، کورهیوک با ۳۸ توپ، بوخاز با ۲۹ توپ، جبل الحمرا با ۱۳ توپ، یانلی با ۱۵ توپ، بویهیج با ۱۷ توپ، توپ‌باران شدند.

در ماه اوت روستاهای هوشریه، محسنلی، جات، عون دادات، توخار، درج، عرب حسن، جراد، ام جلود، ام عدس، کاویکلی، دندنیه، سیاده، قرتویران، کورهیوک، بوخاز، جبل الحمرا، بویهیج به طرز وحشیانه‌ای از پایگاه‌های دولت اشغالگر ترکیه در شیخ نصیر و یاشیلی در خط مقدم جنگ توپ‌باران شدند.

در این بیانیه آمده است که شورای نظامی منبج به تبهکاران دولت ترکیه اجازه ورود و اشغال آن روستاها را نداده است.

بر اساس این بیانیه، تبهکاران در تاریخ ۲۱/۰۸/۲۰۲۴ می‌خواستند وارد روستای محسنلی شوند که مبارزان شورای نظامی منبج اجازه ندادند و در نتیجه جنگ شروع شد. ۲ نفر از تبهکاران کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند.

 در این بیانیه خاطرنشان شد که دولت ترکیه و تبهکارانش بارها تلاش کردند وارد کانتون منبج شوند اما نیروهای شورای نظامی منبج اجازه ندادند و پاسخ دادند. در نتیجه جنگی در گرفت و علاوه بر خسارات زیاد در سلاح و مهمات، تبهکاران زیادی کشته و زخمی شدند و بقیه آنها متواری شدند.

در این بیانیه آمده است که شورای نظامی منبج همیشه آماده است و به شدت به اقدامات علیه امنیت منطقه و ساکنان آن پاسخ خواهد داد.