سخنگوی یگان‌های مدافع زنان (ی‌‌‌پ‌ژ): قطعا پاسخ حملات تروریستی را خواهیم داد

سخنگوی یگان‌های مدافع زنان (ی‌‌‌پ‌ژ) روکسن‌ محمد، حملات دولت ترکیه را «حملات ترور» عنوان کرد، اعلام نمود، بر اساس دفاع مشروع، پاسخ حملات را خواهیم داد.

ارتش اشغال‌گر ترکیه به ویژه از ۵ اکتبر و پس از آن، حملات خود را به شمال و شرق سوریه افزایش داده است و به زیرساخت‌ها و مکان‌های غیرنظامی حمله می‌کند. طی این حملات ۱۵ نفر به شهادت رسیده‌اند و ۸ غیر نظامی نیز مجروح شده‌اند.

سخنگوی یگان‌های مدافع زنان (ی‌‌‌پ‌ژ) روکسن‌ محمد، در رابطه با حملات دولت اشغال‌گر ترکیه با خبرگزاری فرات (ANF) گفتگو کرده است.

«در صد هستند تا نسل‌کشی کوردها را به اتمام برسانند»

روکسن‌ محمد گفت: «حملات به شمال و شرق سوریه از روز پنج‌شنبه به صورت مستمر ادامه دارد. بیش از ۳۰ هواپیمای جاسوسی و جنگنده وجود دارد. مکان‌های غیرنظامی مورد هدف قرار گرفته‌اند، زیرساخت‌های منطقه، منابع انرژی، ایستگاه‌‌های برق، ایستگاه‌‌های آب و نفت و بیمارستان‌ها مورد هدف قرار گرفتند. مراکز خدمات‌ رسانی به خلق و نهادها و سازمان‌های وابسته به خلق بمباران شدند. این حملات جنایت جنگی علیه بشریت است.»

همچنین گفت: «حمله‌ی دولت ترکیه به بهانه‌ی عملیات آنکارا، یک بهانه‌ی کذب است. حملات دولت ترکیه حملاتی تروریستی است. تاریخ دولت ترکیه تاریخی است که براساس نسل‌کشی و قتل و عام بنیان گذاری شده است. ادامه دهنده‌ی تاریخ خونین عثمانی است… هدف اصلی آن‌ها به اتمام رساندن نسل‌کشی کورد و از بین بردن خلق کورد است.»

«دولت ترکیه بیچاره و ضعیف است»

روکسن‌ گفت: «می‌خواهد پیامی را به خلق ترکیه بفرستد که ایستاده و قوی و با اراده است. اما دولت ترکیه بیچارگی و ضعیف بودن خود را نشان می‌دهد. از این طریق سعی در فریب دادن خلق ترکیه دارد. با این‌ حملات نه تنها زیرساخت و منابع انرژی مورد هدف قرار می‌گیرند، ساختارهای اجتماعی هدف قرار می‌گیرند، مدل دمکراسی زندگی مشترک خلق و اراده‌ی مشترکشان و خواهری و برادری خلق‌ها و خودمدیریتی را مورد هدف قرار می‌دهد. زیرا در فرهنگ دولت ترکیه، به جای مفهوم دمکراسی، جنگ و نسل‌کشی و قتل عام وجود دارد. به همین سبب به خلقی که از دمکراسی و برابری و عدالت و صلح و برادری و خواهری حمایت می‌کنند، حمله می‌کند.»

«نیروهای بین‌المللی همکار جنایت جنگی می‌شوند»

همچنین گفت: «باز کردن حریم هوایی به روی دولت ترکیه و نادیده گرفتن حملات به معنای همکاری در حملات است. ائتلاف و نیروهای روسیه باید موضع محکمی اتخاذ کنند. چرا که خلق منطقه سال‌هاست علیه تروریسم داعش می‌جنگند. صدها هزار فرزندشان در مبارزه با ترور داعش به شهادت رسیده‌اند. در شمال و شرق سوریه، جنگی برای تمامی بشریت انجام شد و از تمام بشریت محافظت شد. از ارزش‌های اخلاقی بشریت حفاظت شد. تمامی نیروها می‌گویند که از قوانین حقوق بشر حمایت خواهند کرد، اما از این قوانین در منطقه حفاظت شده است و خلق منطقه از حقوق بشر حفاظت کرده‌اند. بنابراین لازم است از خلق شمال و شرق سوریه حفاظت گردد.»

«با جنگ خلق انقلابی مقاومت روشن‌تر خواهد شد»

روکسن محمد، در ادامه گفت: «موضع محکمی در برابر این نسل‌کشی خواهیم گرفت و مقاومت شدت خواهد گرفت. مقاومت توسط ژن، ژیان، آزادی، حیات آزاد، برابری و دموکراسی ایجاد شده است، ادامه خواهد داشت. قدرت و عزم و حفاظت جوهری و تاکید ما نتیجه‌ی فلسفه‌ی زندگی ماست. هیچ نیروی یا حمله‌ای نمی‌تواند باعث شود ما یک قدم به عقب برداریم. نمی‌تواند اراده و قدرت ما را بشکند. زیرا منبع قدرت ما مقاومت و اراده خلق است. از میراث رفقای شهیدمان صیانت خواهیم کرد و خونشان به هدر نخواهد رفت. این عزم و پافشاری، مبارزه‌ی ما برای زندگی باعث پشیمانی دشمن خواهند شد. مهم نیست حملات تا چه میزان خشونت‌آمیز باشد، قطعا پاسخ آن‌ها داده خواهد شد.

  «لازم است مقاومت خلق به تمامی عرصه‌ها برسد»

خلق ما از اولین روز حملات به میدان‌ها شتافتند و بار دیگر ثابت کردند که صاحب این مسئله، سرزمین و میراث شهدا هستند. لازم است مقاومت و مبارزه‌ی خلق شمال و شرق سوریه به تمامی عرصه‌ها منتقل شود. زنان و جوانان باید از انقلاب زنان و خلق‌ها صیانت نمایند. نیروهای دمکراتیک و دوستان خلق باید فعال‌تر باشند و با قدرت بیشتری از انقلاب صیانت نمایند. باید با هم از انقلاب روژآوا صیانت کنیم.»