سکوت به دولت ترکیه امکان می‌دهد تا حمله کند

رئیس دسته زنان خودمدیریتی روژآوا عدالت عمر اظهار داشت که حملات برای آواره ‌ساختن مردم منطقه دنبال می‌شود و افزود: «دولت‌های سلطه‌گر از این سیستم می‌ترسند و در مقابل حملات دولت ترکیه و مدافعینش سکوت می‌کنند.»

عدالت عمر اظهار نمود در مقابل حملات دولت ترکیه خلق مبارز خود را تقویت می‌کند و گفت: «خلقمان مشکلات ناشی از ریاکاری دولت‌های جهان را نیز پشت سر می‌گذارد و ایستادگی می‌کند. اگر می‌خواهی آزادانه زندگی کنی، مقاومت تنها راه است.»

رئیس دسته زنان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه (روژآوا) عدالت عمر درباره حملات ارتش اشغالگر ترکیه به مناطق آنان با خبرگزاری فرات گفتگو کرد.

می‌خواهند تبهکاران را در منطقه ساکن کنند

عدالت عمر عنوان کرد که حملات ارتش اشغالگر ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه همواره در جریان است و شدت یافته است. وی درباره هدف این حملات گفت: حملاتی که دولت اشغالگر ترکیه در ۵ اکتبر آغاز نمود علیه خلق منطقه بوده است. زیرا حملات به مناطق مسکونی و تاسیسات مورد نیاز مردم بوده است. مقامات دولت ترکیه در مقابل افکار عمومی جهان جاهایی را که مورد حمله قرار دادند، علنا از پیش اعلام کردند. در راستای این اعلام موضع نیز وارد عمل شدند. حملات به مردم غیرنظامی آغاز شد. همراه با آن به مراکز امنیتی و نیروهای امنیت داخلی نیز حمله شد. از جمله به پادگان نیروهای مبارزه با مواد مخدر حمله شد. خواست تا با این حملات مردم را ناچار به ترک مناطق خود و آواره‌شدن نماید و بدین وسیله آن مناطق را اشغال کند. می‌خواهد مناطق بیشتری را اشغال نماید. می‌خواهد مرزهای میثاق ملی را احیا کند. می‌خواهد مردمی را که صدها سال است در آن مناطق زندگی کرده‌اند، آواره کرده و بافت جمعیتی منطقه را تغییر بدهد. می‌خواهد منطقه را از مردمان اصیلش خالی نموده و تبهکاران وابسته به خود و خانواده‌هایشان را در آنجا مستقر کند. سپس از راه آن تبهکاران، اهداف و پروژه‌هایش را در منطقه اجرایی نماید. اعمالی را که در مناطق اشغالی عفرین، سری‌کانی و گری‌سپی انجام داده، می‌خواهد در مناطق آزاد نیز انجام دهد و لذا حملاتش را ادامه می‌دهد.

عدالت عمر اعلام داشت که حملات مستقیما سیستم خودمدیریتی شمال و شرق سوریه را هدف قرار داده و گفت: «خلق‌های منطقه در اتحاد و یکپارچگی زندگی می‌کنند. خلق منطقه را اداره می‌کند و حق آزادی بیان در منطقه وجود دارد. سیستمی است که خلق به دولت احتیاج ندارد و خودش را سازمان می‌دهد. مدلی که بر پایه سلطه‌گرایی و اقتدار نیست. به همین دلیل از مدل خلق دموکراتیکی می‌ترسند که خودمدیریتی روژآوا آن را اساس گرفته است. علیه سیستمی که جامعه در آن خود را سازمان می‌دهد و قوی می‌شود، جنگ درست می‌کنند. زیرا خود را در مقابل حاکمیت توده‌ای ناتوان می‌بینند. لذا برای اینکه سیستم بیشتر مستحکم نشود، مردم را قتل‌عام نموده و تاسیسات عمومی را نابود می‌کنند.»

قدرت‌های سلطه‌گرا سکوت می‌کنند

عدالت عمر به حملات، تجاوزها، غارت و قتل‌عام در سرزمین‌های اشغالی توجه کرد و گفت: «نیروهای بین‌المللی حتی بر اساس قوانین خود عمل نمی‌کنند. دولت ترکیه قوانین بین‌المللی را نیز نقض کرده است. در کدام شهر یا کشور این همه ویرانی رخ داده است؟ در کدام کشور به مؤسسات مدنی، به تاسیسات عمومی حمله می‌شود یا غیرنظامیان کشته می‌شوند؟ چه کسانی در برابر اینها سکوت کرده‌اند؟ اما وقتی صحبت از شمال و شرق سوریه می‌شود، همه سکوت می‌کنند. این سکوت همچنین باعث می‌شود که دولت ترکیه بیشتر حمله کند و نشان می‌دهد که با دولت ترکیه همکاری صورت می‌گیرد. زیرا این نظام که مردم در آن تصمیم‌گیرنده هستند، منافع قدرت‌های سلطه‌گر را تامین نمی‌کند. همزمان که مردم خود را با این سیستم سازماندهی می‌کنند، مردم در کشورهای دیگر در برابر حکومت‌هایشان سکوت نخواهند کرد. با سازماندهی مردم، اقتدار و سلطه‌ی طبقه حاکم کاهش خواهد یافت. به همین دلیل است که نمی‌خواهند مردم خودشان را سازماندهی کنند و اراده داشته باشند.

عدالت عمر خاطرنشان کرد که به همین دلیل است که نیروهای هژمونیک از این سیستم متکی به اراده مردم می‌ترسند و در برابر حملات دولت ترکیه و نیروهای حامی آن سکوت می‌کنند.

مبارزه بزرگتر خواهد شد

عدالت عمر به مقاومت خلق‌ها در شمال و شرق سوریه توجه کرده و در پایان سخنانش گفت: «در راستای هدف اشغالگری جدید، حملات در منطقه افزایش یافته است. با این حال، مردم در مقابل حملات ایستادند و نشان دادند که سرزمین خود را هر چه روی دهد، ترک نخواهند کرد. این مردم با روحیه مبارزاتی از اول انقلاب می‌جنگند و از طرف دیگر خود را سازماندهی می‌کنند. خلق ما با ریاکاری دنیا روبرو می شوند و بر مشکلات غلبه می‌کنند. اگر می‌خواهید آزادانه زندگی کنید، تنها راه این کار مقاومت است. این مبارزه همچنان رو به رشد خواهد بود.»