صیانت از میراث مطبوعات آزاد با پیروی از راه سید امکان‌پذیر است

صیانت از یاد و میراث ۳۰ سال مطبوعات آزاد رفیق سید اوران با قدم زدن در راه حقیقتی که او پیموده میسر است. برای اینکه حقیقت در تاریکی نماند، ما نباید هیچ مشکل و مانعی را در مسیر رفیق سید بشناسیم.

سید اوران، شهید مطبوعات آزاد، مدافع حق، مبارز انقلاب و آزادی بود. رفیق سید که سنت مقاومت مظلوم دوغان، غربتلی ارسوز، نوژیان ارهان، دنیز فرات، قاسم انگین و ده‌ها رهرو حقیقت را زنده نگه داشت، با احساس و مسئولیت فراوان به وظایف خود عمل کرد. مشکلات سلامتی او هرگز نتوانست او را از وظیفه‌اش دور کند. او ۳۰ سال برای آزادی خلق کوردستان و کل منطقه جنگید و جان خود را فدای آن کرد. او دانش، تجربه و میراث انقلابی خود را در تمام مناطق کوردستان گسترش داد و به نسل‌ها برای حمل این مشعل الهام بخشید. رفیق سید اوران هرگز شکست را نپذیرفت، با آگاهی از آینده آزاد، با بصیرت، شجاعت، عشق، مهربانی و اراده خود، مجاهدت ده‌ها رهروی حقیقت را در شخصیت خود جای داد و به مایه امید و ایمان تبدیل شد.
با شروع انقلاب روژاوا رفیق سید به سرعت در صف مقدم جای گرفت. او معتقد بود که روشن نمودن تاریکی یکی از وظایف تاریخی اوست. به همین دلیل با انرژی‌ وصف ناپذیری که فقط پیروزی را می‌شناسد در ایجاد کادری مشارکت داشت که بتواند لحظات انقلاب ۱۹ ژوئیه را مستند و منتشر کند. او مقاومت روژآوا را از دیرک تا عفرین و حلب با تمام دنیا در میان گذاشت. وی امیدها، آرزوها و انتظارات مردم روژآوا و شمال و شرق سوریه را به جهانیان اعلام کرد. او بدون هیچ مانع و تردیدی به مبارزه‌ای پرداخت که شایسته میراث مقاومت او بود. او تجربه و تاریخ مبارزات ۳۰ ساله‌اش را به اشتراک می‌گذاشت و همچون پروانه‌ای آزادی‌خواه در راه حقیقت می‌سوخت. سید اوران به خطر و کابوسی بزرگ برای دشمنان خلق کورد تبدیل شد اما برای مردم مظلوم، مژده و امید بود.
پرچم پیروزی او همیشه در اوج خواهد بود
او صدای مقاومت در زندان‌های آمد، قستل جیندو، سریکانی، شیخ مقصود و اشرفیه شد. اوج هوار و للون، خشم فرات و دجله، سنت تل انادر و تل خلف، گریلای زیبای کوهستان‌های کوردستان، احساس، انرژی و استعداد عالی اندیشه و فلسفه رهبر آپو بود. نیاز و آزادیخواهی مردم را می‌شد در شخص سید اوران دید. از یک طرف حقیقت انقلاب را می‌گفت و از طرف دیگر نسل‌هایی را تربیت می‌کرد که بار این حقیقت را به دوش بکشند و پرچم آن را برافرازند. از این رو به یکی از بنیانگذاران مطبوعات آزاد روژآوا تبدیل شد و نقش اساسی و پیشرو در ساخت و سازماندهی انقلاب ایفا کرد.
ده‌ها تن از شاگردان او از میراث به جا مانده از یکی از رهبران مطبوعات آزاد و از پرچم مبارزه‌ای که او آویخته است محافظت خواهند کرد. صیانت از یاد و میراث ۳۰ سال مطبوعات آزاد رفیق سید اوران با قدم زدن در راه حقیقتی که او پیموده میسر است. برای اینکه حقیقت در تاریکی نماند ما نباید هیچ مشکل و مانعی را در مسیر رفیق سید بشناسیم. قلم رفیق سید اوران، تجربه او، میراث گرانبهایی که از خود به جای گذاشت و پرچم پیروزی که از اجدادش دریافت کرده و همراه با پ‌ک‌ک برافراشته است همیشه در اوج به اهتزاز درخواهد آمد.