تا تحقق آزادی جسمانی رهبر اوجالان به مبارزاتمان ادامه می‌دهیم

«ابتکار سوریه برای آزادی رهبر اوجالان» اعلام کرد که کمپین جهانی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله‌ی کورد را گسترش خواهند داد.

«ابتکار سوریه برای آزادی رهبر اوجالان» در خصوص کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» و همچنین انزوای تحمیلی شدید در امرالی و حملات دولت اشغالگر ترکیه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه اردوغان به ‌عنوان مُرید آتاتورک و هیتلر معرفی شده و اعلام گردید که وی با این سیاست و رویکرد به خلق کورد در باکور، باشور، روژهلات و روژآوای کوردستان حمله می‌کند.

این ابتکار به سیاست انزوا و تداوم مجازات‌های انضباطی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره نمود و خاطر نشان کرد که با این اقدامات غیرقانونی در مقابل شخص عبدالله اوجالان سعی در نابودی خلق کورد دارند.

در این بیانیه از طرف «ابتکار سوریه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان»، از افکار عمومی و مردم آزادیخواه جهان خواسته شده تا این سیاست دولت ترکیه علیه کوردها را درک کنند و افزوده: «از یک طرف به‌طور وحشیانه به منطقه حمله می‌کند و مردم را می‌کشد، ساکنان را از خانه‌هایشان آواره می‌کند و زیرساخت‌ها را ویران می‌کند. از سوی دیگر انزوای اعمال‌شده بر رهبر اوجالان افزایش یافته و مجازات‌های انضباطی تشدید می‌شود. به این صورت صدای میلیون‌ها نفر از اعضای جامعه بشری، سیاستمداران، انسان‌های آزاداندیش، فیلسوفان، دانشمندان، نویسندگان و برندگان جایزه نوبل، صدای آنها در اقصی نقاط جهان، در ۵ قاره و در ۷۴ شهر (که تا امروز به بیش از ۱۰۰ شهر رسیده است) نادیده گرفته شده است.»

همچنین در این بیانیه اعلام شده است که آنان نیز کمپین جهانی برای تحقق آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تضمین حل مسئله‌ی کورد را توسعه خواهند داد و گفته شد: «مبارزه ما تا پایان انزوا و آزادی جسمانی رهبر اوجالان ادامه خواهد داشت.»