تصویر

‌تا زمانیکه تفکرات رهبر آپو و مقاومت گریلا وجود دارد، هیچکس نمی‌تواند کوردها را قتل‌عام کند

فِریال تَمی توجه‌ها را به مقاومت در امرالی علیه انزوای تحمیلی و جنگ گریلاها علیه اشغالگری معطوف داشت و اشاره کرد تا زمانیکه این تفکر و مقاومت وجود داشته باشد، هیچکس نمی‌تواند خلق کورد را نابود کند.

عضو مدیریت کمیته آموزش کنگره استار در کانتون فرات، فریال تمی در رابطه با انزوی تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و جنگ گریلایی علیه اشغالگری با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کرد.

فریال تمی بیان کرد که تفکرات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دیگر در سراسر جهان اشاعه یافته و گفت‌: ‌«این ترس و خوف را به دل سلطه‌گران انداخته است. بیش از ۴۱ ماه است که انزوایی دشوار بر رهبر آپو تحمیل می‌شود. این نیز مشخص است که دولت ترکیه و حکومت دیگر از تفکرات رهبر آپو، از ملت دمکراتیک می‌ترسد. سیستم ملت دمکراتیک، عَرش سلطه‌گری را به لرزه درآورد.‌‌»

فریال تمی اعلام کرد که سراسر جهان خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان می‌باشند و گفت‌: ‌«دولت ترکیه از راه تحمیل انزوا می‌خواهند خلق و رهبر آپو را از هم جدا کند. باید حکومت بخوبی بداند که ما دارندگان تفکرات رهبر آپو هستیم. دیگر باید آزادی رهبر آپو یقینا محقق شود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

عضو مدیریت کنگره استار در ادامه سخنان خود به جنگ گریلاها علیه اشغالگری هم اشاره کرد و گفت‌‌: ‌«گریلا در برابر فاشیسم، مقاومتی شرافتمندانه از خود نشان می‌دهد. مقاومت گریلا، دولت ترکیه را در تگنا قرار داده است و آن را به بحرانی انداخته است که نمی‌تواند از آن خارج شود. در مقابل، آنان هم از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کنند. همچنین این حملات نشان می‌دهند که گریلا در برابر نیرویی عضو ناتو، مقاومتی بی‌مانند را انجام می‌دهد. گریلا نه تنها برای کوردها، بلکه برای تمام خلق‌ها مقاومت می‌کند.‌‌

خط خیانت همانگونه که در سال ۱۹۹۲ عمل کرد، اکنون نیز همان روی سابق را نشان می‌دهد. نیروهای مسلح حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) در سال ۱۹۹۲ هم به کوهستان‌ها حمله کرده بودند و گریلاها در مقابل آنان مقاومت کردند، آنان را شکست دادند و نگذاشتند که به هدف‌هایشان برسند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

فریال تمی در پایان سخنان خود گفت که خانواده بارزانی و دولت اشغالگر ترکیه همیشه همراه هم هستند و دیگر مرزی میان خود باقی نگذاشتند‌: ‌«تمام دیدارهای دولت ترکیه براساس نابود کردن خلق کورد است، به همین علت نیز به هرجایی که می‌رود برهمین اساس به دیدار و مذاکرات خود وسعت می‌بخشد. تا زمانیکه تفکرات رهبر آپو و مقاومت گریلا وجود دارد، ما هم وجود داریم. آنان دیگر نمی‌تواند ما را قتل‌عام کنند.‌‌»