تَو-دَم برای نوروز فراخوان داد

جنبش جامعه دموکراتیک (تَو-دَم ) از مردم شمال و شرق سوریه خواست در جشن نوروز شرکت کنند.

جنبش جامعه دموکراتیک (تَو-دَم ) پیامی برای نوروز منتشر کرد.

تَو-دَم از مردم شمال و شرق سوریه خواست تا در جشن نوروز شرکت کنند.

 پیام نوروزی تَو-دَم به شرح زیر است:

 «ما نوروز را به رهبر عبدالله اوجالان، مردم کوردستان، کل خلق های مزوپتامیا، جوامع منطقه، خانواده‌های شهدای آزادی، رفقای زندانی و اعتصاب غذا و مبارزان در خط مقدم کرامت، تبریک می‌گوییم.

مردم مزوپتامیا جشن نوروز را به عنوان نماد پیروزی اراده جشن می‌گیرند. نوروز در واقع میراث مقاومت و همبستگی مردمان مبارز است. نوروز یکی از پیروزی‌های انقلاب‌های پیشین در برابر ظلم و ستم دیکتاتوری با تفکر مردم کشی و انکار فرهنگ‌ها و ارزش‌های اخلاقی جامعه است.

 آتش روشن شده توسط کاوه آهنگر نشان دهنده پیروزی، آزادی و پایان دیکتاتوری و بردگی است. آتش نوروز آغاز روزی نو و زندگی نو بود. نوروز تاریخی پر از مقاومت و قهرمانی دارد. نوروز یکی از کهن‌ترین اعیاد ملی است که حامل ارزش و اراده و ارزش اخلاقی جامعه است. نوروز برای همه جوامع مزوپتامیا به یک فرهنگ مقدس تبدیل شده است که تا به امروز ادامه داشته است.

رهبر عبدالله اوجالان ماهیت واقعی و تاریخی نوروز را توسعه داد، ارزش‌های نوروزی، میراث و فرهنگ اراده آزاد جامعه را به وجود آورد. با این روحیه، ما نوروز امسال را به یک پشتوانه جهانی قوی مبدل خواهیم کرد که خواستار آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان و راه حل سیاسی برای مسئله کوردها است. همچنین در نوروز امسال ما بر حفظ دستاوردهای تاریخی خود پافشاری خواهیم کرد. رهبر آپو یک دستاورد تاریخی برای مردم ما و همه مردم آزادیخواه است. آزادی جسمانی رهبر آپو به معنای پیروزی دستاوردهای تاریخی ما و اراده مردم شمال و شرق سوریه است.

 دولت‌های اشغالگر کوردستان بویژه دولت اشغالگر ترکیه به هر طریقی سعی در تخریب ارزش‌های نوروز دارند و کثیف‌ترین سیاست‌ها را اجرا می‌کنند. اما به هدف خود نرسیدند. در این نوروز سطح مقاومت و مبارزه را بالا می‌بریم و با روحیه نوروزی که نماد صلح است نقشه‌های ستمگران را مانند گذشته به شکست خواهیم رساند، از عفرین تا سریکانی و گریسپی همه مناطق اشغال شده را آزاد خواهیم کرد.

یک بار دیگر نوروز را تبریک می‌گوییم. ما معتقدیم که خلق ما و همه خلق‌های شمال و شرق سوریه با قدرت و به گونه‌ای در جشن نوروز شرکت خواهند کرد که شایسته مقاومت بزرگ رهبر عبدالله اوجالان باشد.

 از همه اقشار شمال و شرق سوریه می‌خواهیم که در شب نوروز به آرامستان شهدا سر بزنند و شمع روشن کنند و میدان‌ها و ورودی شهرها را آذین بندی کنند.»