تَو-دَم: نژادپرستی و شوونیسم شش سال است که در عفرین وجود دارد

جنبش جامعه دموکراتیک (تَو-دَم) به مناسبت ششمین سالگرد اشغال عفرین توسط دولت ترکیه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «در ۶ سال گذشته ذهنیت شوونیستی و نژادپرستانه در عفرین وجود داشته است.»

تَو-دَم بیانیه‌ای کتبی به مناسبت ششمین سالگرد اشغال عفرین توسط دولت ترکیه و تبهکارانش در ۱۸ مارس ۲۰۱۸ منتشر کرد.

 در این بیانیه یاد شهدای مقاومت عفرین که به مدت ۵۸ روز به طول انجامید را گرامی داشته و تصریح شد که مقاومت مردم به امید آزادی عفرین ادامه دارد.

در این بیانیه یادآور شد که دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش به مدت ۶ سال نمادهای خلق کورد، پرستشگاه‌ها، اماکن تاریخی عفرین را تخریب کرده‌اند. نژادپرستان با یک مفهوم شوونیستی در زمین‌های کشاورزی ساختمان‌سازی کرده و جنایتکاران و تبهکاران را در این مکان‌ها اسکان داده‌اند و می‌خواهند فرهنگ و جمعیت منطقه را تغییر دهند.

در ادامه بیانیه آمده است که ترکیه می‌خواهد عفرین را از منطقه جدا کند، برای این منظور پول و زبان ترکی را تحمیل کرده و تبهکارانش اقدامات غیراخلاقی مانند دزدی، غارت و ربودن افراد را علیه خلق کورد انجام می‌دهند و ادامه داد: «صدها تن در عفرین مفقود شده‌اند. بسیاری در زندان‌های ترکیه هستند. اموال آنها مصادره می‌شود. میلیون‌ها درخت زیتون قطع شده است. اخیرا نیز یک کودک در جندرس به طرز فجیعی کشته شد. اینگونه خواستند اجازه ندهند جشن نوروز برگزار شود.»

در پایان این بیانیه آمده است که مردم عفرین با وجود اشغالگری و ظلم و تحریم‌های دولت دمشق در سخت‌ترین شرایط حتی در اردوگاه‌های شهبا به امید بازگشت مقاومت می‌کنند و این فراخوان خطاب به نیروهای سیاسی و ملی داده شد: «ما از همه نیروهای سیاسی و ملی، سازمان‌های دموکراتیک، زنان و جوانان و فعالان می‌خواهیم تا با همبستگی بزرگ از مقاومت مردم عفرین برای آزادسازی عفرین و سایر مناطق حمایت کرده و آزادسازی عفرین را آغاز مبارزه برای دموکراسی و آزادی قرار دهند» .