تبهکاران وابسته به رژیم دمشق به قبایل عرب متحد با خودمدیریتی روژآوا حمله کردند

عشیره جبور یک مهلت مقرر به نیروهای دفاع الوطنیه داده است تا از منطقه عقب‌نشینی کنند. مشاور این عشیره ؛ اکرم محشوش می‌گوید: به رئیس قبیله و ریش‌سفیدانمان توهین شده است.

عشیره جبور به اعضای دفاع الوطنیه وابسته به حکومت سوریه مهلت داده تا از چهارگوشه امنیتی حسکه خارج شوند. مشاور عشیره جبور؛ اکرم محشوش گفت: توهین به رئیس قبیله و معتمدین ما قابل تحمل نیست.

دیروز اعضای دفاع الوطنیه وابسته به حکومت دمشق به ریش‌سفیدان عشیره جبور حمله و به آنان توهین و بی‌احترامی کردند. در پی این اتفاق، عشیره جبور در چهارگوشه امنی حسکه اعتراض کردند و موجب اغتشاش شد. برخورد مابین دفاع الوطنیه و عشیره جبور ادامه دارد و عشیره جبور به فرماندهان و اعضای دفاع الوطنیه مهلت داده تا شهر را ترک کنند.

مشاور عشیره جبور؛ اکرم محشوش درباره این موضوع با خبرگزاری هاوار صحبت کرد و گفت: روز یکشنبه اعضای دفاع الوطنیه در مرکز شهر به یکی از ریش سفیدان ما در اتوبیلش حمله کرده اند و او را مورد بی‌احترامی قرار داده‌اند. گویا برادرزاده شیخ عبدالعزیز درهنگام عبور خود را به یکی از اعضای آنان کوبیده است.

محشوش گفت: پس از این واقعه عشیره ما جمع شده و بررسی کردند که آیا دلیل چه بوده است. دلیل خاصی نیافته‌اند و متوجه شده‌اند که دلیل این بوده که این شیخ در راستای انجام امورات عشیره خود با اداره خودمدیریتی روژآوا همکاری دارد و آنان از این مسئله ناراحت هستند.

محشوش گفت: هدف دفاع الوطنیه دادن پیامی به همه سران قبایل است تا با اداره خودمدیریتی روژآوا همکاری نکنند. وی افزود: ما تصمیم گرفتیم به چهارگوشه امنیتی حسکه رفته و ساختمان نیروهای دفاع الوطنیه را کنترل کنیم؛ چرا که آنان ۶ سال است در پی ایجاد فساد و آشوب در منطقه‌اند.

محشوش اظهار داشت: تمام قبایل رقا و دیرالزور حمایت خود را از ما اعلام کرده‌اند. ما نیز پس از کنترل ساختمان آنان، در گفتگو با مسئولین حکومت دمشق به آنان مهلت دادیم تا غروب امروز آنجا را ترک کنند. تا ساعت ۱۸:۰۰ منتظر می‌مانیم، اگر آنجا را ترک نکنند، آنگاه تصمیم دیگری خواهیم داشت.