پیکر دو شهید در حسکه بە خاک سپردە شدند

اهالی حسکه پیکر شهیدان محمود مصلح و بدران عبدالله را بە خاک سپاردند و قول دادند که راه شهدا را تا رسیدن بە پیروزی و آزادی ادامه دهند.

امروز اهالی حسکه و اعضای نهادهای غیرنظامی و نظامی در مراسم خاکسپاری پیکر شروان نیروهای سوریە دمکراتیک محمود مصلح (برخودان حسکه) و عضو نیروهای امنیت داخلی، بدران عبدالله که ٢٨ آوریل در حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند، شرکت کردند.

این مراسم در قبرستان شهید دژوار در روستای داوودیه شهر حسکه با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام بە شهدا آغاز شد و سپس اعضای انجمن خانوادەی شهدا شهر حسکە، فاطمە علی سخنانی ایراد کرد و از شهیدان و فداکاری شهدا ستایش بە عمل آورد و گفت: "سر تعظیم در برابر شهدا فرود میآوریم، آنان باارزشترین چیز خود را برای آزادی خلقها در برابر ستم فدا کردند".

 فاطمە علی گفت: "شهدا در مقابل دشمنان مقاومت کردند، از خاک میهنشان دفاع کردند و به درجه شهید رسیدند".

 حاجی حسن بدران، فرماندهی نیروهای امنیت داخلی منطقهی جزیره گفت: "تمامی نیروهای نظامی و تمامی جوامع شمال و شرق سوریه تا رسیدن به پیروزی و آزادی به راه شهدا ادامه خواهند داد".

 آلان حسکه فرماندهی شورای نظامی منطقه جزیره نیز به نوبه خود با ایراد سخنرانی و تجلیل از مقاومت و ایثار شهدا تاکید کرد: "شهدای ما برای تحقق پروژه ملت دموکراتیک جان خود را فدا میکنند، ما نیز بە نوبەی خود قول میدهیم راە آنان را ادامە دهیم".

 در پایان این مراسم هویت شهدا توسط هیوین سینو عضو شورای خانوادهی شهدای اردوگاه سریکانی قرائت شد و بە خانوادەهایشان اهدا شد، سپس پیکر شهیدان در میان هلهلەی مادران و شعار "شەهید نامرن" بە خاک سپردە شد.