TEV-DEM: حفاظت از دست‌آوردها ضمانت پیروزی‌ست

جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM) گفت که حکومت ترکیه‌ی فاشیست از ارزش‌های دمکراسی واهمه دارد، بنابراین به اراده‌ی خلق‌های دمکراسی‌خواه حمله می‌کند، از خلق‌های منطقه‌ می‌خواهد از ارزش‌های مقاومت صیانت به عمل بیاورند.

اطلاعیه‌ی TEV-DEM در رابطه با محکوم کردن حملات ادامه‌دار ‌ترکیه‌ی اشغال‌گر به شمال و شرق سوریه و هدف قرار دادن رییس مشترک کانتون قامیشلو یسرا درویش و معاون وی لیمان شویش، رانده‌اش فرات توما، که در حال انجام کار غیر نظامی در موسسات اداره‌ی خودمدیریتی بودند.

این جنبش به این اشاره کرده است که سکوت‌ها برابرحملات اشغال‌گر از سوی دولت‌های تضمین‌ کننده‌ی آتش‌بس، همراه با سخنان روسیه در رابطه با اداره‌ی خودمدیریتی، که همگی ‌نشانه‌ای بر سیاست وحشتناک و تشویق ترکیه‌ی اشغال‌گر  برای انجام نسل‌کشی بیشتر است.

در ابتدای اطلاعیه ذکر شده است:

“مدت زیادی است توطئه‌های ترکیه‌ی اشغال‌گر که با ‌کشورهای مرتبط با امور سوریه، هماهنگ است، به ویژه دولت‌هایی که توافق پشتیبانی ترکیه‌ی اشغال‌گر فاشیست را در خارج و داخل امضا کرده‌اند. به ویژه توافقات امنیتی و نظامی که با هدف تغییرات منطقه‌ای و سوق دادن آن به جنگی به درازی مرزها از طریق حملات روزانه و کشنده برای ازبین بردن آرامش منطقه و تحمیل کردن سیاست نسل‌کشی و فرهنگی و اجتماعی و تاریخی است که بدون جداکردن فرهنگ هر جوامع منطقه در تمامی جغرافیای اداره‌ی خود مدیریتی دمکراتیک است. دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر همیشه از حمایت و همزیستی خلق‌ها در راستای ساخت اراده‌یشان و کثرت توانایی‌های فرهنگی و اخلاقیات‌ که از طریق افسانه‌ و داستان‌های مقاومت تاریخی جامعه به دست می‌آید واهمه داشته است.

مورد هدف قرار دادن مستمر مردم غیر نظامی از سوی پهباد و هواپیماهای جنگی، همراه با نامشخص بودن موضع دولت‌‌های مرتبط با مسئله‌ی سوریه و دولت‌های تضمین‌ کننده‌ی آتش‌بس، این را ثابت می‌کند که منشا مشترک و تصمیم مشترک و مواضعشان به نوعی است که راه را برای ادامه‌ی حملات ترکیه باز گذاشته است. بهترین سند، سخنان معاون وزیر خارجه‌ی روسیه است، که همزمان با نزدیک شدن به نشست‌های آستانه، به اداره‌ی خودمدیریتی حمله کرد. این نیز دارای معنای سیاسی دیگری است، همانند پیامی برای تشویق دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر است تا نسل‌کشی بیشتری برابر خلق‌ها و اراده‌ی خلق انجام دهد.

نسل‌کشی که دیروز در تل شعیر رویداد، باعث شهادت رییس مشترک کانتون قامیشلو یسرا درویش و معاون وی لیمان شویش، رانده‌اش فرات توما شد که هدف آن کم‌رنگ کردن تاثیر اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک در منطقه است، همچنین ازبین بردن این اراده‌ی متحدانه و هماهنگ اجتماعی، همراه با برهم زدن شالوده و ارزش‌های سیستم دمکراتیک است.

حکومت آ.ک.پ حکومتی فاشیست است، از ارزش‌ها و اصول دمکراسی واهمه دارد، از طریق سیاست ترویج ترس و وحشت در میان مردم غیر نظامی تا منطقه را تخلیه‌ کنند و علیه اراده‌ی خلق‌های دمکراسی‌خواه و اتحاد ملی آزاد، چندین نوع سیاست عقیم علیه خلق‌های همسایه به کار می‌برد.

قول می‌دهیم گام‌ها و فلسفه‌ی شهیدان را ادامه دهیم، همچنین در مبارزه و مقاومتمان‌، ارزش‌هایشان را حفظ کنیم، آرزوی بهبودی برای رفیق گابی داریم. این مرحله بسیار مهم بوده و ما به پیروزی نزدیک هستیم تا مسائل سوریه به دست خلق‌های سوریه حل شود، اما دشمنان اراده‌ی خلق‌ها در برابر راهکار اداره‌ی خودمدیریتی مانع ایجاد می‌کنند. از این رو لازم است همگان از هر زمانی بیش‌تر از ارزش‌ها و اصول مقاومت صیانت کنند، اگر چه به سپری در برابر تمام سیاست‌‌های دشمن کاری‌های ترکیه‌ی اشغال‌گر که فقط ریختن خون خلق‌ها را بلد است، تبدیل گردیم، حفظ دست‌آوردهایی که با خون شهدا به دست آمده، رمز اعتماد و پیروزی ما در برابر هر حمله‌ای است”.