TEV-DEM: حمله‌ی اشغال‌گری ترکیه به بیمارستان تل‌ رفعت، جنایت و‌ نسل‌کشی جدیدی است

جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM) تاکید کرد بمب‌باران کردن بیمارستان تل رفعت از سوی دولت ترکیه، جنایت و نسل‌کشی جدیدی است، از تمامی خلق‌های منطقه می‌خواهد از مقاومت مهاجرین عفرین و شهبا حمایت کنند.

امروز، TEV-DEM اطلاعیه‌ای مکتوب منتشر کرد که یک نسخه از آن به دست ما رسیده است.

در ابتدای اطلاعیه آمده است:

“هم زمان با اعلام ابتکار اداره‌ی خودمدیریتی برای حل مسئله‌ی سوریه و اعلام محاکمه‌ی تروریست‌های دستگیر شده‌ی داعش در زندان‌های شمال و شرق سوریه، دولت ترکیه از طریق پهباد حملات و تجاوزات هوایی خود را بر تمامی مناطق جغرافیای شمال و شرق سوریه افزایش داد، چندین اتومبیل و مرکز را در مناطق مرزی به عمق دل‌خواه خود مورد هدف قرار داد. آن‌طور که مشخص است انگار روسیه و ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، نمی‌خواهند علیه این جنایات مداخله کنند و موضع اخلاقی خود را علیه مداخلات وحشیانه‌ی ترکیه‌ی اشغال‌گر علیه حاکمیت اداره‌ی منطقه

ابراز کنند، انگار هر دو طرف با توجه به منافع سیاسیشان بدون در نظر گرفتن منافع خلق‌ها، بر این اتفاق کرده‌اند تا ترکیه را  هراسان نکنند و بتواند به کشتار کورد و عرب و تمامی جوامع منطقه ادامه دهد”.

همچنین گفته شده است: ”آن‌چه در این مدت در شهبا رخ می‌دهد، نتیجه‌ی جنگ دولت ترکیه و تبهکارانش علیه منطقه  و بمب‌باران نامسئولانه، همراه با تردد هواپیماهای جنگنده و عبور از حریم هوایی کشور که توسط نیروهای سوریه کنترل شده است و همراه با نیروهای حکومت دمشق که در منطقه حضور دارند، اما هر دو طرف در برابر این حملات ترکیه‌ی فاشیست بدون موضع هستند”.

توضیح می‌دهد: “توافق دولت‌های جامعه‌ی آستانه به یک بازی شکست خورده و ناسازگار تبدیل شده است، منطقه‌ی شهبا را به میدان درگیری و اختلافاتشان تبدیل کرده‌اند، بنابراین بر اثر بمب‌باران پهبادهای مسلح دولت ترکیه چندین نفر قربانی شده‌اند، هدفشان نیز شکستن اراده‌ی خلق ما و محاجرین عفرین اشغالی است.

بمب‌باران وحشیانه‌ی ترکیه‌ی اشغال‌گر فاشیست به بیمارستان تل رفعت جنایت و نسل‌کشی جدیدی است برای از بین بردن هزاران بیمار و قطع کمک و مجبور کردن آنان به محاجرت است، زیرا تنها بیمارستان شبانه روزی است که باوجود محاصره‌ی دولت دمشق و بمباران روزانه‌ی دولت ترکیه و تبهکارانش و کمبود توان و ابزار، به خوبی برای خدمت کردن به بیماران و حالت‌های استراری، کار می‌کند.

مورد هدف قرار دادن بیمارستان و خسارات وارده به آن باعث ایجاد خلل در کار کادر پزشکی و توقف فعالیت بیمارستان شده است، این نیز برای زندگی هزاران خانواده‌ی کورد و عرب منطقه، آنانی که از سادەترین حقوق محروم هستند، خطر آفرین است که به دلیل سیاست سیستماتیک و  نابودگرانه‌ محاصره‌ی اقتصادی و اجتماعی قرار دارند، وضعیت بسیار سختی زندگی می‌کنند، قربانی توطئه و سیاست‌های پلید شده‌اند که سعی می‌کنند به بحران سوریه ادامه دهند، و اجازه‌ی هیچ پیشرفت مثبت و مواثری را نمی‌دهند تا اداره‌ی خودمدیریتی آن را به صورت دمکراتیک حل نماید. مقاومت خلق ما در منطقه‌ی شهبا و عفرین اشغالی روزانه بیشتر می‌شود، همچنین اراده و اصرار به مقاومت و موضع میهن دوستی عجین شده با ارزش‌ و اصول، بیشتر می‌شود، از این رو اشغال‌گر برای برهم زدن امنیت و جلوگیری از محاکمه‌ی تروریست‌های داعش، حملات بیشتری را به مناطق شمال و شرق سوریه انجام می‌دهد.

ملل متحد و صلیب سرخ و سازمان‌های ذیربط مسئول این وضعیت هستند، زیرا هیچ‌ نقشی ایفا نمی‌کنند و در برابر جنگ و ویرانگری شهبا ‌و تلاش‌های تازه‌ی اشغال‌گر در مناطق، مسئولیت اخلاقی خود را به جا نمی‌آورند، غیبت آنان اجازه می‌دهد تا روزانه مناطق ما با سلاح رژیم‌های فاشیست و ذهنیتی شوینیستی به سوی فاجعه و مرگ واقعی سوق داده شود.

از خلق کورد و تمامی خلق‌های منطقه می‌خواهیم از مقاومت محاجرین شهبا و عفرین و تمامی ساکنین حمایت کنند، از مبارزه علیه سیاست نابودگرانه و اشغال‌گری دولت ترکیه که از اراده‌ی خلق‌ها انقام می‌گیرد، حمایت کنند، بنابراین لازم است در تمامی مناطق، مبارزه و مقاومت افزایش یابد و حمایت و همکاری بزرگ‌ترین فکر و فرهنگ موفق نزد اراده‌ی خلق‌های آزاد است”.