TEV-DEM: عید قربان به تمامی خلق کورد مبارک باد

جنبش جامعەی دمکراتیک (TEV-DEM) عید قربان را به خلق کورد و تمامی جوامع سوریه تبریک گفت، امیدوار است صلح و همزیستی در منطقه برقرار شود.

TEV-DEM طی اطلاعیه‌ای عید قربان را به خلق کورد و تمامی جوامع سوریه تبریک گفت.

در اطلاعیه ذکر شده است:

“به مناسبت فرارسیدن عید قربان، خدمت خانواده‌ی شهدا و زخمی‌های جنگ و خلق مقاوم خود و تمامی جوامع سوریه، صمیمانه‌ترین تبریکات خود را عرض می‌کنیم”.

امیدواریم این مناسبت میمون باعث برقراری صلح و پایداری در تمامی سوریه و منطقه شود، به ویژه در این مرحله‌ موجب صلح و ثبات در سراسر سوریه و منطقه به ویژه در این مرحله باعث فروپاشی گروه آستانه شود، ، به این امید که به حل ریشه‌ای دست‌ یابیم تا خوشی‌های مناسبت‌های نمادین و دینی و ملی به تمامی جوامع برگردد.

اعیاد ارزش مهمی دارند، دارای معنای جوهری بخشندگی و اخلاقی، نزد جوامع اصیل هستند که معنای فرهنگ و اخلاق خود را در طول سالیان دراز حفظ کرده‌اند. اما دولت ترکیه اشغال‌گر و تبهکاران وابسته‌اش هنوز عید و مناسبت‌ها را به روز خشونت و ترور تغییر می‌دهند و آن را بر جوامع حفاظت شده تحمیل می‌کنند، اجازه نمی‌دهند سنن و عرف و ارزش‌های اخلاقی را پیاده کنند، پلید‌ترین تخطی را از طریق بمباران مناطق آرام اجرا می‌کنند و با عبور از مرز و حدود کشورهای همسایه توسط پهباد و هواپیمای جنگنده و مردم غیر نظامی را مورد هدف قرار می‌دهند. حکومت تروریستی آ.ک.پ هیچ ارزشی برای عید و شکوهمندی بشریت قایل نیست و جنایت و نسل‌کشی علیه خلق ما و ارزش‌های ما انجام می‌دهد.

ما به عنوان TEV-DEM، بار دیگر عید را تبریک می‌گوییم، تاکید می‌کنیم لازم است صلح و همزیستی از طریق خلق‌های سوریه درون سوریه، بدون مداخله‌ی بین‌المللی و منطقه‌ای در منطقه برقرار شود. دولت‌های محافظ  راه حل صلح‌آمیز به تهدیدات و درگیری‌های سیاسی پایان دهند تا شادی عید را به فرزندان ما و خلق‌های منطقه بازگردانند و در عین حال برای بازگشت امن تمامی پناهندگان به خانه‌هایشان تلاش کنند”.