تصویر

ثبت‌نام پر اشتیاق دانشجویان در دانشگاه کوبانی

دانشجویان در کوبانی با اشتیاق فراوان برای رفتن به دانشگاه ثبت‌نام می‌کنند. دانشجویان اظهار کردند: «رویاهای ما به حقیقت پیوست.»

هماهنگی دانشگاه‌های شمال و شرق سوریه در تاریخ ۲۴ اوت لغایت ۳۱ اوت، دانشجویانی که از مرحله مقدماتی فارغ‌التحصیل شده‌اند برای سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ در دانشگاه ثبت‌نام می‌کنند.

دانشگاه کوبانی که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد، در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ بیش از ۱۲۵۰ دانشجو دارد که ۲۵۰ نفر از این دانشجویان فارغ‌التحصیل شده‌اند. امسال در سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ تعداد زیادی از دانشجویان از هم اکنون به دانشگاه رفته و نام خود را برای سال تحصیلی جدید ثبت می‌کنند. دانشجویان و معلمان به خبرگزاری فرات (ANF) گفتند که درس خواندن به زبان مادری بسیار خوب است و خیال‌های خود را تحقق می‌بخشند.

معلم گلچین حاجی مراد در مورد سال تحصیلی جدید در دانشگاه کوبانی گفت: «ثبت‌نام برای سال تحصیلی جدید از ۲۴ اوت آغاز شده و تا ۳۱ اوت ادامه خواهد داشت. ۲ سپتامبر برای دانشجویان رشته علوم آزمونی برگزار می‌شود و بر این اساس با توجه به نمره‌ای که دانشجویان کسب می‌کنند، گزینش انجام می‌شود و وارد دانشگاه می‌شوند. پس از آن از ۹ سپتامبر لغایت ۱۹ سپتامبر، دانشجویانی که قصد ثبت‌نام در دانشکده را دارند با توجه به نمره آنها گزینش می‌شوند.»

حاجی مراد با بیان اینکه ۴ بخش جدید در دانشگاه کوبانی افتتاح شد، ادامه داد: «۴ بخش جدید در دانشگاه کوبانی افتتاح شد، دانشکده عالی مطبوعات، حقوق، دانشکده انگلیسی نیز به دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی و معلمان مهد کودک تبدیل شد.»

نواف احمد حسن، دانشجوی گروه علوم که برای ثبت‌نام خود نیز آمده بود، تحصیل در دانشگاه به زبان مادری را برای خودش مانند یک رویا دانست و گفت: «آرزوی ما محقق شد. نام خود را در دانشگاه کوبانی ثبت کرده‌ایم تا بتوانیم امیدهای سال‌ها در دانشگاه را محقق کنیم. رشته‌ای که امیدوارم در دانشگاه بخوانم، معماری یا مهندسی عمران است.»