تجمع اعتراضی اهالی سَرِیکانی در مقابل ساختمان سازمان ملل

اهالی منطقه سریکانی با فرارسیدن ۵مین سالگرد اشغال کردن سریکانی و گریسپی از سوی دولت اشغالگر ترکیه در مقابل ساختمان سازمان ملل در قامشلو، یک تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اهالی سریکانی با فرارسیدن ۵مین سالگرد اشغال کردن سریکانی و گریسپی از سوی دولت اشغالگر ترکیه در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد در قامشلو یک کنش برگزار کردند. مهاجران سریکانی، اعضای همبستگی روشنفکران روژاوای کوردستان ‌(ه‌ر‌ر‌ک)، نهادهای جامعه مدنی و نمایندگانی از خودمدیریتی دمکراتیک کانتون جزیره در این کنش مشارکت کردند. در این تجمع پلاکارت‌هایی با عناوین ‌«ما روزی به سریکانی بازخواهیم گشت»، ‌«مطالبه ما به پایان رساندن اشغالگری است» و ‌«نه به تغیر دموگرافیک» برافراشته شدند. اهالی سریکانی در این کنش با سردادن شعارها توجه‌ها را به اشغال‌کردن سریکانی و گریسپی معطوف داشته و خواستار به پایان رسیدن اشغالگری در منطقه شدند. اهالی سریکانی یک نامه به ساختمان کمیساریای مهاجران سازمان ملل متحد ارائه کردند.

عضو کمیته مهاجران سریکانی، ریان اِخته نامه‌ای که به ساختمان کمیساریای عالی کار و کنش‌های مهاجران سازمان ملل ارائه داده شد را قرائت شد. کمیته در این نامه بیان کرده است که دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در سریکانی و گریسپی علیه حقوق بشر، قوانین بین‌المللی، پیمان‌نامه‌های سازمان‌ملل که از غیرنظامیان حمایت می‌کند می‌باشد و جنایات را عملی می‌کنند. همچنین این کمیته در نامه خود، اعمال فشار علیه دولت اشغالگر ترکیه وتبهکارانش برای متوقف کردن جنایات علمی شده از سوی آنان را خواستار شده است.

پس از قرائت این نامه‌، کنشگران برای یادبود حمله اشغالگرانه علیه سریکانی و گریسپی چند دقیقه سکوت کردند. یک هیئت از طرف کمیته این نامه را به کمیساریای مهاجران سازمان ملل متحد تحویل داده است.