طلعت یونس: طبق شرایط جنگی، خود را سازماندهی کرده‌ایم

طلعت یونس رئیس‌مشترک شورای اداری اقلیم جزیره اعلام داشت که آنان همواره توأمان سازندگی و دفاع از خود را جلو می‌برند و افزود: «اداره خودگردان و خلقمان؛ مطابق جنگ، محاصره و حملات خود را سازماندهی کرده‌اند.»

طلعت یونس رئیس‌مشترک شورای اداری اقلیم جزیره ضمن گفتگو با خبرگزاری فرات اعلام داشت که دولت ترکیه از زمان آغاز انقلاب روژآوا به شمال و شرق سوریه حمله می‌کند. وی افزود: «دولت ترکیه با هدف شکستن روحیه خلقمان با انواع شیوه‌ها حمله می‌کند و آن را حق خود قلمداد می‌کند! دولت ترکیه شکست انقلاب آزادی و دموکراسی در شمال و شرق سوریه و پایان‌دادن به پروژه خودمدیریتی روژآوا را هدف اصلی خود قرار داده است. بعضا با اشغال مناطقی از روژآوا و بعضا با برهم زدن امنیت منطقه به انواع حملات دست می‌زند. می‌خواهد مردم این منطقه همیشه در بحران و تنگنا باشند و برای این هدف به زیرساخت‌ها و مراکز خدمات عمومی حمله کرده و آنها را تخریب نموده است. اداره خودگران روژآوا با هدف تسهیل امورات مردم و پاسخ به ملزومات حیات اجتماعی تمام امکانات خود را به‌کار گرفته و نهادهای اداری و خدماتی را ساخته است و دولت ترکیه دقیقا همان مراکز را هدف قرار داد تا اداره خودگران را در مقابل مطالبات مردم ناتوان سازد. خواست خلق‌های منطقه را که سالهاست در برابر قتل‌عام، اشغالگری و کشتار مقاومت می‌کنند، ناچار به مهاجرت کند. برای تضعیف عملیات ق‌س‌د که در برابر هسته‌های مخفی داعش آغاز کرده بود، جهت تضعیف اقدامات ضد تروریستی و تقویت گرئههای تروریستی در منطقه، حملاتش را تشدید نمود.

خودمدیریتی روژآوا با انقلاب خلق به‌وجود آمد. همواره سیستم سازندگی و دفاع از خود را باهم جلو برده است و ادارات خودگران و جامعه مقاومتگر را با این رویکرد ساخته‌ایم. زندگی روزمره را مطابق شرایط جنگی، محاصره و یورش سازماندهی کرده‌ایم. حملات دولت ترکیه جهت نابودساختن امکانات خودمدیریتی روژآوا و کاستن از تاثیرگذاری آن ادامه دارد. اداره خودگردان روژآوا نیز هر چه توان داشته برای مقابل با حملات و محاصرات دشمن انجام داده است.»

طلعت یونس رئیس‌مشترک شورای اداری اقلیم جزیره عنوان داشت که با وجود همه حملات و تهدیدات؛ خلق در کنار ادارات و موسسات و نیروهای دفاعی خود هستند و افزود: «خلقمان از سرزمین خود دست نکشیده‌اند، همه سر کارهای خود مانده و تصمیم به مقاومت گرفتند. این موضع مردم موجب شد تهاجمات دشمن به نتیجه نرسد و همزمان به حامی بزرگی برای نیروهای خود دفاعی روژآوا مبدل شد.»