ترازنامه ۲۴ ساعته حملات به شمال و شرق سوریه

اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه اعلام کرد که دولت اشغالگر ترکیه در حملات ۲۶ دسامبر بسیاری از مؤسسات خدماتی از جمله انبارهای گندم، کارخانه‌ها و ایستگاه‌های قطار را بمباران کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه بیلان حملاتی را که در ۲۶ دسامبر رخ داد را به اشتراک گذاشت.

در این بیانیه خاطرنشان شد که بدون تمایز بین بیمارستان‌ها، مدارس، کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها، تمامی تأسیسات زیربنایی و مؤسسات خدماتی هدف قرار گرفتند.

تاکید شد که دولت ترکیه بار دیگر حملات شبانه را علیه بسیاری از موسسات خدماتی و شهرک‌های غیرنظامی انجام داد.

۳۸ حمله در یک روز

بر اساس ترازنامه، دولت ترکیه ۱۸ حمله با پهپاد و ۲۰ حمله با سلاح‌های سنگین انجام داده است.

گفته شد که در این حملات، کارخانه‌ها، شرکت‌های ساختمانی، ایستگاه‌های قطار و ۶ نهاد مرکزی دیگر از جمله انبارهای گندم که نیازهای اولیه مردم را تامین می‌کند، بمباران شدند.

همچنین گفته شد که دو خانه متعلق به غیرنظامیان نیز بمباران شده است.

در این بیانیه آمده است که ۱۰ ایست بازرسی نیروهای امنیت داخلی در کانتون جزیر و شهر کوبانی نیز در حملات ۲۶ دسامبر مورد هدف قرار گرفت که به شرح زیر است:

«دولت اشغالگر ترکیه ۱۱ حمله به کانتون جزیره انجام داد. در این حملات، ۱ ایست بازرسی در شهر قامشلو و ۲ ایست بازرسی در عاموده، جاده کمربندی قامشلو، کارخانه بلغور در شهرک بیرباوی در جنوب شهر قامشلو، اطراف انبار گندم در روستای گری زیارَته چول در غرب شهرستان گرکه لَگه، انبار گندم در منطقه عاموده، روستای طویله در غرب تل‌تمر، ایستگاه قطار، بیمارستان کووید-۱۹، خانه‌های شهروندان به نام‌های حکیم حاج بَکر و اشرف اَلکیا در منطقه دیربِسیه، شرکت ساختمانی در شهر قامشلو و منطقه علایای شهر را هدف قرار دادند.

در حملات به شهر کوبانی در کانتون فرات، ۲ ایست بازرسی نیروهای امنیت داخلی در ورودی کوبانی، ۱ ایست بازرسی در جنوب شهر و سایر ایست‌های بازرسی در شهرستان‌های هِلنج، شَران و شیران هدف قرار گرفتند.»

نوزده حمله به عفرین-شهبا

اداره خودمدیریتی اعلام کرد که جدای از حملات به کانتون جزیره و شهر کوبانی، ۱۹ حمله دیگر به مناطق مختلف کانتون عفرین-شهبا صورت گرفت.

بنا به بیانیه‌ی روستای بِنه از توابع شِراوا، روستای مَرَنز از توابع شهرستان شَرا، روستاهای تل قیرا، اُم هوش، سَموقه، تل چیچان، تل مَدیق، منخ، بَلونیه، شیخ عیسی، هیربیل، وحشیه و شَهیفه بمباران شدند.

اداره خودمدیریتی اعلام کرد: «دولت اشغالگر ترکیه به حملات خود به منطقه ادامه می‌دهد. در نتیجه این حملات (۲۵ دسامبر) ۸ شهروند شهید و دهها نفر مجروح شدند. در عین حال خسارات مادی سنگینی به بار آمده است. نیروهای بین‌المللی فعال در سوریه به ویژه روسیه و ائتلاف بین‌المللی در برابر این حملات سکوت کرده‌اند.»