طرح درخواست اعلان منطقه پرواز ممنوع در شمال و شرق سوریه در نشست حزب سوریه آینده

شورای زنان حزب سوریە آینده خواستار اعلان منطقه پرواز ممنوع در شمال و شرق سوریه برای جلوگیری از حملات هوایی ترکیه شد.

شاخه‌های شورای زنان حزب سوریه آینده در شهرهای طبقا و منبج، جلسه‌ای برای بررسی آلامی که جنگ بر زنان سوریه تحمیل کرده است برگزار کردند. آنها در مورد راه‌های چارەیابی بحران کنونی به بحث نشستند.

نوحا الشعیتی، معاون شورای زنان حزب سوریەی آیندە در این جلسه تصریح کرد؛ نادیده ‌انگاشتن نقش زنان، یک عامل اصلی شکست تلاش‌ها برای حل بحران کشور بوده است.

جحینه المسو از مدیران دانشکده جامعه دمکراتیك طبقا نیز جنایات جنگی گروه‌های افراطی اپوزیسیون سوریه علیه زنان پرداخت و گفت اقدامات این گروه‌ها در حالی بود که در مناطق خودمدیریتی شمال و شرق سوریه، قوانین ویژه‌ای برای حفاظت از حقوق زنان به تصویب رسید. از جمله جلوی چند‌همسری و ازدواج کودکان گرفته شد. او گفت اینجا تلاش شده زنان از لحاظ حقوق و وظایف در سطحی برابر مردان باشند.

در این جلسه یکی از مشکلات اصلی منطقه، حملات خونبار ترکیه عنوان شد که سابقه‌ای به درازای حکومت عثمانی تاکنون دارد. شورای زنان حزب سوریه آینده ضمن تأکید بر تلاش‌ها برای چارەیابی سیاسی بحران کشور و مقاومت بر روی زمین در برابر نیروهای متخاصم، خواستار اعلان منطقه پرواز ممنوع در آسمان شمال و شرق سوریه شد تا جلوی بمباران هوایی ترکیه گرفته شود.