طی یک ماه در عفرین ۶ نفر به قتل رسیده و بیش از ۵۰ نفر نیز به ربوده شدند

سازمان حقوق‌بشر عفرین-سوریه گزارش ماه سپتامبر خود را منتشر کرد و گفت‌‌‌‌‌‌‌: ‌«تبهکاران دولت ترکیه در عفرین طی یک ماه،‌ ۶ نفر را به قتل رسانده، ۲۹ نفر را مجروح کرده و بیش از ۵۰ نفر را نیز ربودند.‌»

سازمان حقوق‌بشر عفرین-سوریه گزارش ماه سپتامبر خود را در رابطه با اعمال جنایات علیه اهالی شهر عفرین اشغال شده از سوی تبهکاران دولت اشغالگر ترکیه را منتشر کرد. در این گزارش جنایات تبهکاران دولت اشغالگر ترکیه علیه غیرنظامیان از جمله قتل،‌ تعرض، ضرب و شتم، مصادره اموال شهروندان، قطع درختان و تغییرات دموگرافیک اعلام شده است.

در این گزارش مشخص شده است که ۶ شهروند به قتل رسیدند. از آنان ۲ شهروند بر اثر توپباران به قتل رسیده و بقیه نیز بخاطر شرایط دشوار زندگی، خودکشی کرده‌اند.

مطابق گزارش مذکور، ۲۶ شهروند مجروح شدند که ۶ نفر از آنان بر اثر توپباران‌ها و بیش از ۲۰ نفر از جمله ۸ زن و ۱۲ کودک نیز بر اثر وقایعی که در روستای کاخیره از توابع شهر ماباتا صورت گرفت به این وضعیت دچار شدند. همچنین گفته شده است که تبهکاران دولت اشغالگر ترکیه هزار درخت زیتون را برای تجارت قطع کردند.

از سوی دیگر نیز اشاره شده است که جنایاتی همچون تغییر دموگرافی نیز ادامه دارند. در شهر جِندِرِس، مرکز میر سلمان با همکاری یکی از نهادهای دولت اشغالگر ترکیه یک محیط ساختمانی اشغالگرانه برای ۳۰۰ یگان را ایجاد کرده است.

در ادامه این گزارش اعلام شده است که تبهکاران دولت اشغالگر ترکیه، خانه و اموال شهروندان عفرین را بصورت عام و بصورت خاص نیز خانه و اموال اهالی روستای کاخیر را مصادره کردند و آنان را مجبور کردند که از مال و ملک خود دست بردارند و پول‌هایشان را به تبهکاران بدهند.

در پایان این گزارش اشاره شده است که تبهکاران از روی قصد، بسیاری از بیشه‌زارها و درخت‌های زیتون  در بسیاری از مناطق روستاهای عفرین اشغال شده را آتش زدند.

شایان ذکر است که امروز مرکز مستندسازی تخلفات، نام بیش از ۵۰ نفر اهل عفرین اشغال شده که از سوی تبهکاران دولت اشغالگر ترکیه در ماه سپتامبر ربوده شدند را آشکار کرد.