تظاهرات گسترده برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شد

ابتکار توده‌ای برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اقدامات گسترده‌ای را در رقه، طبق، دیرالزور و منبج برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار کرد.

شعار این فعالیت توده‌ای "آزادی رهبر اوجالان تضمین دموکراسی و امنیت در منطقه است"؛ در میدان نوروز کنار فلکه‌ی فروسیه در شمال رقه‌ برگزار شد، شیوخ، ریش سفیدها و هزاران نفر از رقه، طبق، دیرالزور و منبج در این فعالیت شرکت کردند.

این اقدام با یک دقیقه سکوت به یاد و خاطر شهدا آغاز شد و سپس فیراس رمضان رئیس مشترک مرکز فرهنگی و هنری رقه به ایراد سخنرانی پرداخت و به حاضران خیر مقدم گفت، تاکید کرد: “این فعالیت برای رفع ستم و ظلم بر خلق‌های جهان و خاورمیانه است”.

نظیفه خلو، عضو این ابتکار، به نمایندگی از ابتکار توده‌ای برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفت: “سرکوبگران و ستمگران صاحب قلعه‌ها و شوراها هستند، برای زندان کشورها را تغییر می‌دهند، اما نمی‌دانند دیوار قلعه‌ها و شوراهایشان، نمی‌تواند در مقابل انقلابیون مقاومت کند، این دیوارها در مقابل فریاد خلق‌های انقلابی فرو می‌ریزند و افکار انقلابیون و رویاهای خلق را نمی‌توانند متوقف کنند”.

نظیفه خلو بر هماهنگی علیه اشغال‌گران ترکیه برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید کرد و گفت: “با مقاومتمان در این پروژه و ماندن در این سرزمین به پیروزی برای رهبر آپو دست خواهیم یافت”.

از طرف شیوخ و ریش سفیدان شهر رقه، شیخ عشیره‌ی بو جابر، شیخ نایف ضیف، گفت: "سرزمین ما به همزیستی و مدارا معروف است. در طول تاریخ، خلق بدون تبعیض در کنار هم زندگی کرده‌اند و این بخشی از آداب و رسوم ما شده است."

همچنین گفت: “رهبر و متفکر عبدالله اوجالان برای فرهنگ و تاریخ واقعی این ملت‌ها مبارزه کرد و جنگید، راه حلی برای بحران‌ها یافت، بر این باور بود که برادری و خواهری و زندگی مشترک تاریخ واقعی این ملت هاست، نه تاریخ دولت و حکومت که رژیمی خلق‌ها از آن صحبت می‌کند”.

شیخ نایف به نمایندگی از قبایل شمال و شرق سوریه از سوری‌های مقیم ترکیه خواست تا “با خلق ترکیه برای سرنگونی اردوغان ظالم همکاری کنند”.

رییس امور دینی در شهر رقه، عدنان علوی، گفت: “اردوغان جنایتکار دین را تحریف کرد و علما را خرید تا مسلمانان را بکشد. به سمت ما موشک و توپ پرتاب کرد و زنان و کودکان و افراد مسن را کشت. به همین سبب برای کشتن بی‌گناهان از این ستمگر حمایت نکنید، او به نام آیین سخن می‌گوید و از آیین دور است، پس از منبرهایتان مسلمانان را تشویق نکنید که به این ستمگر رای دهند”.

علوی از همه کشورهای جهان خواست تا قیام کنند و خواستار آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شوند.

این مراسم با نمایش و اجرای آوازهای فولکلور و انقلابی توسط گروه دوره فرات وابسته به مرکز فرهنگی طبق و گروه خاپور وابسته به مرکز فرهنگی حسکه به پایان رسید.