تظاهرات گسترده‌ای برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در منبج برگزار شد

ساکنان منبج تظاهرات گسترده‌ای را برای محکومیت انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ترتیب دادند و تاکید کردند که تا رسیدن به آزادی جسمانی مبارزه خود را تشدید خواهند بخشید.

تظاهرات امروز توسط اتحادیه‌ی زنان جوان منبج و مناطق اطراف آن و با شرکت اعضای اتحادیه‌ی زنان جوان، جنبش جوانان انقلابی، جمعیت زنان زنوبیا، کمیته‌ی بهداشت، احزاب سیاسی، مجمع خانواده‌ی شهدا، مجامع مدنی، ریش سفیدان، صدها نفر از جوامع مختلف منطقه، برگزار شد.

تظاهرکنندگان بنرهایی با شعارهایی مانند "آزادی با زنان پیروز می‌شود، زندگی آزاد است"،  همراه با به اهتراز در آوردن پرچم‌های جنبش جوانان انقلابی سوریه و اتحادیه زنان آزاد و تصویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و سردادن شعار “اوجلان، با جان و دل فدای تو هستیم” در این مراسم حضور یافتند.

این تظاهرات از میدان میزان به سمت مقر اتحادیه‌ی زنان آزاد در مرکز شهر آغاز شد، در بدو ورود به محل، شرکت کنندگان یک دقیقه برای ادای احترام به یاد شهدا، سکوت کردند، سپس سخن‌گوی زنان آزاد در منبج، متیعه محمد، سخنرانی کرد و گفت: “شعارمان را، ‘ژن، ژیان، ئازادی’، بار دیگر تکرار می‌کنیم. زیرا زن جوان اساس مبارزه‌ است در انقلاب ما بر اساس یک ملت دموکراتیک هستند”.

همچنین گفت: “در طول انقلاب، زنان پیشگام و با اراده بوده‌اند، زیرا آزادی خود را در پروژه‌ی‌ ملت دموکراتیک یافتند”.

پیامی را خطاب به ج‌هانیان فرستاد و گفت: "اندیشه و فلسفه رهبری بر

تمامی دولت‌های سرمایه داری پیروز شده است. انقلاب رهبر، انقلابی شکوهمند برای تمامی خلق‌های جهان است. انزوای تحمیل شده بر رهبر امتداد توطئه‌های آن‌ها علیه تمامی خلق‌های خاورمیانه است."

وی در پایان سخنانش قول داد و گفت: “تمام تلاش خود را برای گسترش اندیشه‌ی آزادی رهبرمان عبدالله اوجالان و تشدید مبارزه تا رسیدن به آزادی جسمانی رهبر به کار خواهیم بست”.

این تظاهرات شعارهایی همچون “بێ سەرۆک ژیان نابێ”، و “زندە باد مقاومت رهبر” سر دادە شد.